Home » Știință » Cannabis pe ISS. Ce plante vor crește în viitoarea seră de la bordul stației spațiale?

Credit foto: Universitatea din Arizona, NASA
Publicat: 18.08.2022

O companie spațială privată numită Redwire Corporation a anunțat planuri pentru ceea ce numește „prima seră deținută comercial” în spațiu. Printre altele, compania plănuiește să crească cannabis pe ISS.

Redwire speră să instaleze sera pe Stația Spațială Internațională (ISS) nu mai devreme de primăvara anului 2023. Start-upul a primit un contract de la Center for the Advancement of Science in Space, care gestionează operațiunile de laborator ale SUA la bordul ISS.

Sera este menită să servească drept mediu de testare pentru creșterea de alimente în microgravitație, care va fi tot mai importantă pe măsură ce oamenii încep să se îmbarce în călătorii mai lungi prin spațiul profund.

În ciuda promisiunilor ambițioase, încă nu există imagini ale serei Redwire, ceea ce înseamnă că proiectul va avea multe de dovedit, scrie Futurism.

O întreagă seră în spațiu

Compania spune că se bazează pe „zeci de ani de experiență de zbor și inovație în tehnologii de clasă mondială”, conform site-ului său web.

Redwire a gestionat, începând cu 2018, studiile asupra plantelor pentru programul Advanced Plant Habitat al NASA, o cameră de creștere mică, complet automatizată, de la bordul ISS.

„Sera Redwire va extinde oportunitățile de cercetare științifică pentru îmbunătățirea culturilor de pe Pământ și va permite cercetarea critică pentru producția de culturi în spațiu pentru a sprijini viitoarele zboruri spațiale umane de lungă durată”, a declarat Dave Reed, managerul proiectului de seră al Redwire, într-un comunicat.

„Creșterea culturilor complete în spațiu va fi esențială pentru viitoarele misiuni de explorare spațială, deoarece plantele furnizează hrană, oxigen și recuperarea apei”, a adăugat el.

Compania va permite creșterea de cannabis pe ISS

Compania va permite creșterea de cannabis pe ISS. Mai exact, este vorba de cânepă industrială, care va fi crescută de către compania de cannabis Dewey Scientific pentru o cercetare genetică. Acest lucru s-ar putea întâmpla chiar la inaugurarea serei.

Redwire colaborează, de asemenea, cu Tupperware pentru a dezvolta un sistem de livrare a nutrienților.

Nu în cele din urmă, compania speră să fie de ajutor pentru NASA în misiunile sale Artemis pe Lună „și dincolo de ea”, potrivit lui Reed.

Urna cu cenușa părinților unei femei a fost rătăcită de o companie aeriană

Iată cum arată mașina NASA care va transporta astronauții din programul Artemis!

Jucăriile SpaceX vor deveni realitate începând cu 2023