Home » Știință » Cercetătorii au introdus ADN de aligator în genomurile de la somn

Cercetătorii au introdus ADN de aligator în genomurile de la somn

Publicat: 16.02.2023

O echipă de cercetători a introdus o genă de aligator în genomul unui pește somn. Gena de aligator numită catelicidină este o genă antimicrobiană, care joacă un rol în răspunsul imunitar înnăscut al animalului, asigurând apărarea împotriva diverșilor agenți patogeni, inclusiv bacterii și virusuri.

Cercetătorii au introdus gena în partea genomului de somn care codifică un hormon reproductiv esențial. Hibrizii produși au arătat o rezistență crescută la boli și sterilitate, potrivit Interesting Engineering.

Acvacultura nu doar că a contribuit la schimbările climatice, dar suferă și în urma acestora. Somnul reprezintă mai mult de 50% din cererea de pești crescuți în ferme din SUA. Cu toate acestea, aproape 45% din populația totală nu supraviețuiește dincolo de etapa juvenilă, amenințând mediul și sustenabilitatea industriei.

Somnii au dezvoltat o rezistență la antibiotice

Somnii nu sunt doar foarte sensibili la infecțiile bacteriene și stres abiotic, dar au dezvoltat, de asemenea, rezistență la antibiotice. Oamenii de știință încearcă să le ofere acestor pești de fermă de apă dulce un avantaj împotriva circumstanțelor, prin infuzarea lor cu o genă de combatere a bolilor de la aligatori.

Tehnologia CRISPR (Clustered Regular Interspaced Short Palindromic Repeats) a revoluționat editarea genetică, făcând modificarea genelor mai precisă, mai eficientă și mai accesibilă. O echipă condusă de Rex Dunham și Baofeng Su de la Universitatea Auburn, Alabama, a folosit Cas9, una dintre enzimele produse de sistemul CRISPR, pentru a integra gena de la aligatori în ADN-ul somnului.

Sterilitatea hibrizilor ajută la prevenirea impactului lor asupra ecosistemelor

Rata de supraviețuire a peștilor transgenici catelicidini este cu 100-400% mai mare decât a celor nativi.

Sterilitatea acestor hibrizi ajută la prevenirea impactului lor asupra ecosistemelor și „la prevenirea stabilirii de genotipuri transgenice sau domestice în mediul natural”, a excplicat echipa.

Doi aligatori albino s-au născut la o grădină zoologică din Florida. De ce nu vor fi lăsați în grija părinților?

Ce dezvăluie ADN-ul crocodililor despre era glaciară?

Cel mai mare acvariu cilindric din lume a explodat. 1.500 de pești exotici se aflau la interior