Home » Știință » Metoda de iluminare a tumorilor ar putea face mai ușoară detectarea și eliminarea acestora

Publicat: 27.03.2023

O echipă de cercetători a găsit metoda de iluminare a tumorilor maligne în timpul intervenției chirurgicale astfel încât medicii să poată face diferența între zonele canceroase și țesuturile sănătoase.

Atunci când cancerul metastazează, se răspândește în zonele sau organele din apropiere. Deși medicii sunt capabili să îndepărteze aceste tumori metastatice, uneori intervenția chirurgicală nu poate elimina tot cancerul.

Un studiu, publicat în jurnalul Cancer Research, a fost efectuat pe șoareci.

Metoda de iluminare a tumorilor ar putea ușura munca chirurgilor

Metoda de iluminare a tumorilor se numește „imagistică moleculară”, în care substanțe chimice injectate în sânge sunt atrase de celulele canceroase din organism. Aceste substanțe chimice se iluminează apoi în timpul unui proces numit „fluorescență”, ajutând astfel medicii să identifice părțile tumorilor care nu au fost îndepărtate în timpul intervenției chirurgicale.

Pentru a îmbunătăți calitatea vizuală a imaginilor, cercetătorii au folosit o cameră HD pentru a capta fluorescența luminii infraroșii cu unde scurte (SWIR), care este invizibilă cu ochiul liber.

Această tehnică ar putea ajuta în tratarea neuroblastomului. Neuroblastomul este un tip de cancer care apare mai ales la sugari și copii. Acesta se dezvoltă din celule nervoase imature care se găsesc în diferite părți ale corpului.

Reprezentând aproximativ 10% din tumorile maligne la copii și ducând la 15% din decesele legate de cancer în populația pediatrică, neuroblastomul este una dintre cele mai provocatoare boli pentru medicii și chirurgii pediatri, scrie Interesting Engineering.

Un plus pentru oncologia pediatrică

Studiul recunoaște că tratamentul și rezultatele pacienților cu neuroblastom cu risc ridicat rămân slabe, deoarece operațiile pot fi dificile. În timp ce o rezecție radicală, adică îndepărtarea întregii tumori împreună cu unele țesuturi sănătoase din jurul ei, este cunoscută a fi standardul de aur în rândul oncologilor, aceasta este o intervenție chirurgicală provocatoare, deoarece neuroblastomul se infiltrează în cavitățile abdominale și toracice, în nervii și vasele majore și este strâns legat de organele din jur.

Cercetătorii cred că chirurgia ghidată de fluorescență poate depăși această provocare oferind o hartă vizuală a tumorilor folosind coloranți fluorescenți. Această hartă îi va ajuta pe chirurgi să facă diferența între țesuturile tumorale și țesuturile sănătoase și, prin urmare, va ajuta la conservarea structurilor din jur.

Studiul notează că, deși multe tehnici specifice tumorilor au fost dezvoltate și sunt în curs de investigare în studiile clinice la populații adulte, niciuna nu este încă disponibilă pentru utilizare în oncologia pediatrică.

Cercetătorii lucrează la imprimarea 3D direct în corpul uman