Home » Știință » Proprietățile unei flori comestibile ar putea fi folosite în tratarea obezității

Sursa foto: Shutterstock
Publicat: 03.04.2023

Din cele opt miliarde de persoane ale planetei, peste 2,3 miliarde de copii și adulți ar fi supraponderali sau obezi. În ritmul actual de creștere, probabil că, până în anul 2030, una din cinci femei și unul din șapte bărbați vor trăi cu obezitate.

Obezitatea este o îngrijorare majoră în ceea ce privește sănătatea, pe măsură ce face loc bolilor cardiace coronariene, hipertensiunii arteriale, colesterolului ridicat și diabetului, iar uneori poate fi fatală.

În prezent, obezitate este tratată prin modificări ale stilului de viață, cum ar fi un plan de alimentație sănătoasă și exerciții fizice regulate, dar nu s-au făcut prea multe cercetări cu privire la aplicarea ingredientelor bioactive din alimente în tratamentul și prevenirea acesteia.

Studiul a fost publicat în International Journal of Food Science and Technology.

Hibiscus sabdariffa ar putea inhiba obezitatea

Cercetătorii din Australia au început să studieze proprietățile unei flori comestibile și au descoperit că aceasta poate fi folosită ca parte a suplimentelor pentru tratarea sau gestionarea obezității.

Echipa, condusă de Manisha Singh, doctorandă la Universitatea RMIT din Melbourne, SUA, a luat extracte fenolice și acid hidroxicilic din Hibiscus sabdariffa. Aceasta a evaluat potențialul lor de a inhiba adipogeneza, procesul de acumulare a celulelor grase (adipocite) în organism.

Metodele folosite de echipă au implicat tratarea celulelor stem umane atât cu extracte fenolice, cât și cu acid hidroxicilic preluate din planta Hibiscus sabdariffa, înainte ca acestea să fie transformate în celule adipoase.

Celulele tratate cu acid hidroxicilic nu au prezentat nicio schimbare în conținutul de grăsime al adipocitelor, în timp ce celulele tratate cu extracte fenolice aveau cu 95% mai puțină grăsime în comparație cu celulele de control, conform unui comunicat de presă.

Extractele fenolice din flori, folosite în produse alimentare sănătoase

Autorul principal al studiului, Manisha Singh a declarat că rezultatele acestui studiu ar putea să aibă un impact asupra modului în care abordăm obezitatea. Deși medicamentele disponibile în prezent sunt eficiente, acestea pot avea și efecte adverse, cum ar fi tensiunea arterială ridicată sau pot avea impact asupra rinichilor și ficatului, potrivit Interesting Engineering.

„Extractele fenolice din Hibiscus sabdariffa ar putea ajuta la crearea unui produs alimentar sănătos, care să fie eficient în interferarea cu formarea celulelor adipoase, dar care să ocolească și efectele negative ale unor medicamente”, a spus Manisha Singh.

Următorii pași ai echipei includ încapsularea extractelor fenolice din flori, astfel încât să fie folosite în produse alimentare sănătoase, poate transformând extractele într-o băutură răcoritoare.

Anticorpii de origine animală ar putea ajuta plantele să lupte cu bolile