Home » Știință » Cercetătorii de la Harvard ar fi descoperit „Sfântul Graal” pentru regenerarea auzului

Publicat: 26.04.2023

O echipă de cercetători de la Facultatea de Medicină a Universității Harvard din SUA ar fi descoperit un cocktail de molecule care poate regenera cu succes celulele ciliate din urechea internă care permit auzul – un tratament potențial revoluționar pentru pierderea auzului.

Cercetătorii au reușit să facă celulele ciliate să crească din nou la șoareci prin reprogramarea căilor genetice din urechea internă, conform unei lucrări publicate în Proceedings of the National Academy of Sciences.

Echipa speră ca studiul ar putea pune bazele unor viitoare studii clinice pentru a dezvolta un tratament pentru oamenii care suferă de pierderea auzului.

„Sfântul Graal” al tratamentelor pentru pierderea auzului

„Aceste descoperiri sunt extrem de importante, deoarece de-a lungul istoriei pierderii auzului, capacitatea de a regenera celulele ciliate din urechea internă a fost considerată Sfântul Graal. Acum avem un cocktail asemănător unui medicament, care arată fezabilitatea unei abordări pe care o putem explora pentru viitoarele aplicații clinice”, a declarat echipa de cercetare condusă de Zheng-Yi Chen, profesor asociat la Facultatea de Medicină a Universității Harvard, potrivit Futurism.

Prin utilizarea unor molecule numite „ARN-uri mici de interferență” (siARN), echipa a reușit să elimine genele care suprimă activarea unei căi genetice, care permite creșterea celulelor ciliate din urechea internă.

„Gândiți-vă la o frână atunci când conduceți o mașină. Dacă frâna este mereu acționată, nu puteți conduce. Am găsit un siARN care ar putea să elimine frâna în această cale genetică”, a explicat profesorul Chen.

Prin livrarea cocktailului de medicamente direct în urechea internă a șoarecilor adulți, cercetătorii au descoperit că animalele au reușit să regenereze noi celule ciliate care par să fie pe deplin funcționale.

Un posibil viitor tratament pentru pierderea auzului

Înainte să înceapă să testeze tratamentul pe oameni, cercetătorii intenționează să îl testeze pe animale mai mari.

Dacă se dovedește a fi un succes, cercetarea ar putea avea un impact profund asupra persoanelor care și-au pierdut parțial auzul.

„Dacă putem să combinăm o procedură chirurgicală cu o metodă rafinată de administrare a terapiei genetice, sperăm că ne putem atinge obiectivul principal de a aduce un nou tratament”, a declarat Chen.

Medicamentele împotriva obezității ar putea deveni tratamente esențiale

Un spray nazal cu acțiune rapidă, conceput de Pfizer pentru tratarea migrenelor, a fost aprobat de FDA

Un studiu dovedește că exercițiile fizice ar trebui să fie tratamentul principal în tratarea depresiei

Cât mai avem de așteptat până la următoarea generație de tratamente împotriva cancerului?