Home » Știință » O companie din China a dezvoltat motorul pe amoniac

O companie din China a dezvoltat motorul pe amoniac

Publicat: 30.06.2023

Compania Guangzhou Automobile Group Co. (GAC) din China a anunțat că a dezvoltat motorul pe amoniac, adăugând o nouă soluție energetică de vehicule care reduc emisiile de carbon în industria transporturilor, pe lângă cele electrice pe baterii și cele cu pile de hidrogen.

„Am depășit punctul în care amoniacul este dificil de ars rapid și am folosit combustibilul în industria autoturismelor. Valoarea sa pentru societate și pentru utilizări comerciale merită dezvoltată”, a declarat Qi Hongzhong, de la centrul de cercetare și dezvoltare al GAC.

Motorul pe amoniac a fost dezvăluit ca parte a prezentării tehnologice anuale a companiei, care a prezentat, de asemenea, o mașină zburătoare numită Gove, care semăna cu o dronă mai mare, și minivanul Trumpchi, alimentat de o platformă hibrid-hidrogen, un sistem de combustibil alternativ care este promovat de partenerul său japonez Toyota Motor Corp.

De ce au lucrat chinezii la motorul pe amoniac?

Amoniacul este explorat drept combustibil fără carbon, dar se confruntă cu obstacole din cauza inflamabilității scăzute și a emisiilor mari de oxizi de azot. GAC a declarat că a dezvoltat un motor de 2,0 litri care poate arde amoniacul lichid mai eficient într-un mod sigur, obținând 120 de kilowați de putere și o reducere cu 90% a emisiilor de carbon în comparație cu combustibilii convenționali, potrivit lui Hongzhong.

Compania GAC, deținută de statul chinez, conduce producătorii auto din țară în tranziția la energia verde. Brandul său de vehicule electrice Aion a devenit al treilea cel mai bine vândut brand de mașini „curate” din țară, după BYD Co. și Tesla Inc., după ce a depășit joint venture-ul General Motors Co. cu SAIC Motor Corp. și Wuling Motors Holdings.

Compania cu sediul în Guangzhou a investit în cercetare și dezvoltare și a fondat firma producătoare de baterii Greater Bay Technology (care a depășit valoarea de 1 miliard de dolari), care lucrează la celule pentru vehicule electrice (EV) care se pot încărca în 15 minute și în toate condițiile meteorologice, potrivit Bloomberg.

Ce șanse are amoniacul de a ajunge în motoarele de pretutindeni?

Lucrările privind folosirea amoniacului drept combustibil alternativ s-au concentrat mai ales pe transportul cu camioane și pe cel maritim, mai degrabă decât pentru vehiculele de pasageri, cum ar fi automobilele, deoarece acele industrii au fost mai bine poziționate pentru a gestiona substanța toxică. Există deja protocoale și sisteme de siguranță pentru industrii precum transportul comercial, care transportă deja substanța la o scară masivă de ani de zile, ca materie primă pentru fabricarea îngrășămintelor.

Mitsubishi Shipbuilding Co. a finalizat în mai livrarea unui sistem de alimentare cu combustibil amoniac pentru motoarele marine, în timp ce start-upuri precum Amogy Inc., cu sediul în New York, lucrează la alternative pe bază de amoniac care transformă substanța chimică în hidrogen înainte de a fi trimisă într-o celulă de combustie pentru a alimenta un vehicul.

Încă există întrebări cu privire la utilizarea amoniacului pentru alimentarea mașinilor, având în vedere dificultatea de manevrare și lipsa infrastructurii de realimentare. Majoritatea producătorilor de automobile își concentrează eforturile pe electrificare. Chiar și tehnologia celulelor de hidrogen, care este puternic promovată de guvernul japonez, generează foarte puțin interes în alte părți.

„Amoniacul este foarte dificil de manevrat. Nu cred că va avea succes în mașinile de pasageri”, a spus Colin McKerracher, șeful departamentului de transport și analize auto la BloombergNEF.

Vă recomandăm să citiți și:

Betonul care „aspiră” poluarea din jur ar putea fi eroul neașteptat al calității aerului

Următoarea generație de panouri solare începe producția în China

Primul termometru din cer poate măsura căldura „produsă de orice clădire de pe planetă”

Roboții care au grijă de bătrâni ar putea deveni realitate în China

Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș
Ștefan Trepăduș este blogger începând cu anul 2009, având experiență și în domeniile publicitate și jurnalism. Este pasionat de marketing și de tehnologie, dar cel mai mult îi place să știe lucruri, motiv pentru care a fost atras de Descopera.ro. citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Cel mai bătrân strămoș al rechinilor înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Cel mai bătrân strămoș al rechinilor înota în apele Australiei pe vremea dinozaurilor
Legendele uitate care au modelat miturile arturiene: Iosif din Arimateea și primii Vânători ai Graalului
Legendele uitate care au modelat miturile arturiene: Iosif din Arimateea și primii Vânători ai Graalului
Cum îi sprijinim pe cei care au pierdut pe cineva drag ori sunt la final de viață? Ghid empatic, bazat pe psihologie
Cum îi sprijinim pe cei care au pierdut pe cineva drag ori sunt la final de viață? Ghid empatic, bazat pe psihologie
Gardieni, creatori și simboluri ale puterii: Dragonii nu au fost întotdeauna personaje negative
Gardieni, creatori și simboluri ale puterii: Dragonii nu au fost întotdeauna personaje negative
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
Test de cultură. Care fasole este toxică atunci când este mâncată crudă?
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
JWST a descoperit o galaxie spirală asemănătoare Căii Lactee undeva unde nu ar trebui să existe
Un cosmonaut rus, eliminat dintr-o misiune care trebuia să ajungă la Stația Spațială Internațională. Ce s-a întâmplat?
Un cosmonaut rus, eliminat dintr-o misiune care trebuia să ajungă la Stația Spațială Internațională. Ce s-a întâmplat?
Un magician a uitat parola cipului implantat în propriul corp
Un magician a uitat parola cipului implantat în propriul corp
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
10 obiceiuri prin care putem încetini îmbătrânirea corpului nostru
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se supuneau legii
Ziua în care Alexandru Ioan Cuza a introdus învăţământul obligatoriu şi gratuit. Ce păţeau părinţii care nu se ...
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
20 de lucruri uimitoare despre creierul uman
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Marile companii de Inteligență Artificială sunt „mai puțin reglementate decât restaurantele”
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Trei reguli pe care părinții ar trebui să le aplice în privința telefoanelor pentru copii
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
Românii vor avea facturi mai mari la gaze de la 1 aprilie 2026
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
ESA intensifică cercetarea Pământului pe măsură ce viitorul agențiilor americane devine tot mai incert
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un bazin roman monumental, ascuns timp de 2.000 de ani, a fost dezgropat lângă Roma
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
Un expert spune că modelele lingvistice mari nu vor fi niciodată cu adevărat inteligente
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 billion, designed to become the largest entertainment, retail, and technology destination on the continent, one that will transform the country into a new global epicenter of entertainment
PRESS RELEASE: The concept of the DraculaLand project is being launched in Romania – a private investment of over EUR 1 ...