Home » Știință » Noi imagini spectaculoase făcute cu ajutorul Observatorului Chandra cu raze X

Noi imagini spectaculoase făcute cu ajutorul Observatorului Chandra cu raze X

Credit foto: NASA/CXC/UMass/Q.D. Wang; Image processing: NASA/CXC/SAO/N. Wolk
Publicat: 18.09.2023

NASA a împărtășit recent noi imagini spectaculoase făcute cu Observatorul Chandra cu raze X și alte telescoape.

Obiectele fotografiate au fost observate în lumină invizibilă ochilor umani, inclusiv raze X, infraroșu și radio, cu unele dintre cele mai puternice telescoape din lume.

Datele de la diferite tipuri de lumină au primit culori speciale pe care ochii umani le pot vedea, astfel că putem explora cu ușurință aceste entități cosmice absolut uimitoare în imaginile prezentate de NASA.

Centrul galactic, situat la 26.000 de ani-lumină depărtare de noi

Obiectele din imaginile recent publicate au distanțe și categorii variate. Vela și Kepler sunt rămășițele stelelor explodate din galaxia Calea Lactee, centrul căreia poate fi văzut în panorama prezentată mai sus.

În NGC 1365 putem vedea o galaxie spirală dublă, aflată la 60 de milioane de ani-lumină depărtare de Pământ. Mai departe, ESO 137-001 ne arată ce se întâmplă atunci când o galaxie își pierde gazul și lasă o coadă în urma sa.

Centrul galactic este situat la 26.000 de ani-lumină depărtare de Pământ, însă telescoape precum Chandra X-ray Observatory de la NASA ne permit să îl vizităm în mod virtual.

Centrul Căii Lactee ascunde o gaură neagră supermasivă

Centrul Căii Lactee conține o gaură neagră supermasivă, supraîncălzite de nori de gaz, stele masive, stele neutronice și multe altele.

Rămășița de supernovă Kepler a fost lăsată în urmă de o pitică albă care a suferit o explozie termonucleară. Pe de altă parte, pulsarul Vela reprezintă rămășița unei stele care s-a prăbușit și a explodat iar acum emite o furtună de particule și energie în spațiul cosmic.

Raportul NASA despre Fenomenele Aeriene Neidentificate: Ce au descoperit experții?

Chitaristul Brian May de la Queen a salvat de la eșec o misiune istorică de la NASA