Home » Știință » Au fost găsite microplastice în sedimente neatinse de om

Au fost găsite microplastice în sedimente neatinse de om

Publicat: 27.02.2024

Microplasticele se găsesc peste tot, din corpurile noastre și până în oceane. Acum au fost găsite microplastice în sedimente neatinse de om.

Se pare că se găsesc microplastice în sedimente neatinse de om, în straturi care datează încă din prima jumătate a secolului al XVIII-lea, demonstrând abilitatea acestora de a se infiltra chiar și în medii neatinse de oamenii moderni.

O echipă de cercetători europeni a făcut această descoperire alarmantă după ce a studiat straturile de sediment din trei lacuri din Letonia, după cum este detaliat într-un studiu publicat în jurnalul Science Advances.

Cercetătorii au descoperit microplastice în sedimente neatinse de om

Cercetătorii au analizat sedimentele lacustre pentru a testa dacă prezența microplasticelor în straturile geologice ar fi un indicator fiabil pentru începutul Epocii Antropocene, definită în studiu ca începând în 1950 și menită să delimiteze momentul când oamenii au început să aibă un impact semnificativ asupra mediului.

Oamenii de știință au folosit pentru mult timp straturile de cenușă sau gheață pentru a studia evenimente trecute de pe Pământ, ducând la întrebarea dacă microplasticele pot servi ca marcator cronologic fiabil pentru Antropocen.

Iar răspunsul este „cu siguranță nu”, conform acestei noi cercetări, care a descoperit microplastice în fiecare strat de sediment scos la suprafață, inclusiv într-unul din anul 1733.

„Noi concluzionăm că interpretarea distribuției microplasticelor în profilurile de sediment studiate este ambiguă și nu indică strict începutul Epocii Antropocene”, au scris oamenii de știință, citați de Futurism.

Nu va fi ușor să scăpăm de microplastice

În afară de concluzia că microplasticele sunt un indicator slab al vârstei geologice, studiul arată și capacitatea remarcabilă a microplasticelor de a ajunge absolut peste tot.

Nici măcar Antarctica, cea mai îndepărtată regiune de pe planeta noastră, nu este imună. Cercetătorii au găsit microplastice în mai multe mostre de zăpadă, acestea ajungând acolo purtate de vânt.

Poate cel mai alarmant, oamenii de știință au descoperit microplastice chiar și în interiorul organelor umane, iar cercetătorii abia încep să se confrunte cu impactul lor dăunător.

În viitor, una dintre cele mai mari provocări cu care ne confruntăm este cum să scăpăm de microplasticele din mediu. Cercetătorii încep să exploreze abordări noi, de la plantarea de arbori de mesteacăn în solurile poluate și până la filtre de apă.

Luând în considerare omniprezența microplasticelor și dependența noastră continuă de produsele din plastic, un lucru este sigur: nu va fi ușor.

Cercetătorii vor să modifice virusuri pentru a lupta cu schimbările climatice

Circulația Oceanului Atlantic se apropie de un punct „devastator”, indică un nou studiu

Test de cultură generală. Câte ere glaciare au fost pe Pământ?

De la ce vin denumirile de Arctica și Antarctica? Răspunsul vă va amuza!