Legătura alarmantă dintre utilizarea Inteligenței Artificiale și psihopatie. Inteligența Artificială (AI) a fost asociată cu o gamă surprinzător de variată de efecte, de la teama de a fi judecat și singurătate, până la misoginie și analfabetism. Aceste rezultate, deși alarmante, sunt adesea greu de încadrat într-un tipar clar.
Un nou studiu adaugă un element interesant: legătura alarmantă dintre utilizarea Inteligenței Artificiale și psihopatie.
Publicată în BMC Psychology, cercetarea realizată de oameni de știință sud-coreeni arată că studenții care prezintă trăsături accentuate de narcisism, psihopatie și machiavelism tind să folosească mai des AI, în special instrumente precum ChatGPT și generatorul de artă Midjourney, în comparație cu colegii lor mai echilibrați din punct de vedere psihologic.
Lucrarea semnată de Jinyi Song (Universitatea Chodang) și Shuyan Liu (Universitatea Baekseok), ambele instituții din Coreea de Sud, tratează utilizarea AI-ului de către studenții de la arte ca pe un comportament apropiat de trișat, mințit și plagiat, toate acestea fiind asociate cu așa-numitele „trăsături întunecate” ale personalității, definite în modelul psihologic „Triada sumbră”.
Cercetarea s-a bazat pe un eșantion de 504 studenți chinezi de la șase universități de artă din provincia Sichuan, acoperind domenii precum arte vizuale, muzică, teatru și dans. Rezultatele au arătat că studenții cu scoruri ridicate la testele pentru Triada sumbră aveau o tendință crescută de a folosi AI pentru a crea lucrări pe care le prezentau ca fiind proprii, o practică cu implicații grave atât în mediul academic, cât și în domeniul artelor.
Mai mult, acești studenți se confruntau frecvent cu anxietate legată de performanța academică și procrastinare, ceea ce îi făcea să recurgă și mai mult la instrumente de tip AI. Tendința nu este nouă, studii anterioare au observat o corelație similară între amânarea temelor și folosirea Inteligenței Artificiale, scrie Futurism.
Pe lângă evaluarea trăsăturilor Triadei sumbre, cercetătorii au analizat și nivelul de materialism al participanților. Cei care erau mai motivați de recompense externe sau de laude au fost, de asemenea, mai predispuși să utilizeze AI pentru a obține aceste beneficii.
Autorii studiului sugerează că universitățile ar trebui să-și reformuleze programele de studiu astfel încât sarcinile să fie mai greu de plagiat sau de replicat prin AI. În plus, consideră că este esențial ca instituțiile de învățământ să ofere o educație etică solidă în privința utilizării AI-ului pentru ca studenții să înțeleagă că apelarea la astfel de scurtături îi contravine, de fapt, scopului procesului educațional.
Instrument care prezice momentul în care utilizatorii vor respinge o nouă tehnologie
Ceara din urechi, indicator timpuriu al bolii Parkinson
Strategia de slăbit de 5 ori mai eficientă decât Ozempic
„Speranța moare ultima” și chiar ne ajută să avem o viață împlinită, arată un studiu