Home » D:News » Parul uman, urmatorul fertilizator “verde” ?

Parul uman, urmatorul fertilizator “verde” ?

Publicat: 16.01.2009
Oamenii de stiinta care cerceteaza posibilitatea folosirii parului uman in beneficiul planetei au gasit recent o potentiala intrebuintare a pilozitatii capului – fertilizarea ecologica.

Un nou studiu adauga parul uman pe lista tot mai cuprinzatoare a produselor reziduale ce pot fi folosite in stimularea cresterii recoltelor. Lista contine deja balegar de bovine, dejectii din canalizari si lana de oaie. Ideea nu este cu totul noua. De fapt, fertilizarea pe baza de par este deja disponibila pe piata. O companie din Florida, denumita SmartGrow, vinde rasaduri ce contin par, pe care gradinarii le plaseaza dedesubtul sau deasupra plantelor.

Compania sustine ca aceste smocuri adauga nutrienti, retin umezeala si combat daunatorii, evitand necesitatea tratamentului bazat pe chimicale. Experimentele au demonstrat ca in urma tratarii cu par, plantele au crescut mai bine decat in lipsa oricarui tratament, desi fertilizatorii chimici au obtinut cele mai bune rezultate. Ca urmare, atat pentru o crestere naturala, cat si pentru una rapida si eficienta, expertii au declarat ca vor folosi in cresterea plantelor lor tratamente bazate pe un amestec intre par si chimicale.