Home » Natură » Una din trei specii de cactuşi ar putea dispărea. Avertismentul specialiştilor

Una din trei specii de cactuşi ar putea dispărea. Avertismentul specialiştilor

Publicat: 07.10.2015
Cactuşii se numără printre cele mai ameninţate grupe de plante, aproximativ 30% din specii fiind în pericol de dispariţie, potrivit unui studiu publicat luni în revista ştiinţifică Nature Plants, relatează EFE.

Cercetătorii de la universităţile britanice Cambridge şi Exeter au studiat riscul de dispariţie pentru 1.478 de specii de cactuşi şi au stabilit că aceasta este a cincea grupă taxonomică de plante grav ameninţate.

Cel mai mare număr de specii în pericol se află în regiunea braziliană Rio Grande do Sul şi în regiunea Artigas din Uruguay.

Pentru cactuşi, cele mai semnificative riscuri sunt folosirea terenurilor în scop agricol şi pentru acvicultură, utilizarea lor industrială, precum şi dezvoltarea imobiliară şi comercială în zonele în care se dezvoltă aceste specii, potrivit studiului.

Cactuşii sunt plante „semnificative din punct de vedere cultural” pentru diverse comunităţi, susţin Barbara Goettsch şi colegii săi, în acest studiu.

Aceste plante trăiesc mai ales în regiunile aride din America şi au fost utilizate de-a lungul timpului ca aliment, leac şi pentru a crea ornamente.

Studiul avertizează că procesele care conduc la dispariţia a numeroase specii de plante nu sunt încă înţelese în mod complet.