Tehnologia revoluţionară prin care cercetătorii au creat cel mai mic ”magnetofon” din lume în interiorul bacteriilor vii poate rezolva o serie lungă de probleme serioase cu care se confruntă omenirea

Publicat: 29.11.2017
Cercetătorii au reuşit să modifice sistemul imunitar al bacteriilor pentru a deveni echivalentul unui magnetofon de dimensiuni moleculare.

Prin reacţiile la schimbările chimice din mediul înconjurător şi „înregistrarea” lor în ADN, tehnologia deschide calea către dispozitive vii de monitorizare care pot fi folosite în medicină sau în ecologie, scrie Science Alert.

Savanţii de la Columbia University Medical Centre din Statele Unite au utilizat sistemul de editare genetică, cunoscut sub numele de CRISPR-Cas în bacteria Escherichia coli, care are capacitatea de a reţine informaţia genetică a virusurilor.

Prin declanşarea producţiei unor anumite mesaje ca răspuns la un stimul, precum prezenţa cuprului, savanţii au putut înregistra schimbări specifice ale mediului. Mai mult decât atât, aceste schimbări au putut fi înregistrate ordonat, în timp, asemenea înregistrării unui magnetofon, cu ajutorul tehnicii de editare genetică CRISPR.

Cercetătorii au numit tehnologia TRACE (temporal recording in arrays by CRISPR expansion), iar următorul pas al cercetării este de a răspunde la biomarkerii bolilor sistemului digestiv.

În ultimii ani, ştiinţa acordă o mare importanţă bacteriilor din sistemul digestiv, găsindu-se, în numeroase studii, că flora intestinală este mai importantă într-un spectru foarte larg de maladii şi condiţii, de la boala Parkinson la probleme legate de metabolism.

O nouă revoluţie în genetică schimbă viaţa pe Pământ pentru totdeauna. ”Acum putem controla evoluţia umană”