Home » Știință » Sarea în bucate crește riscul de moarte prematură. Iată concluziile unui nou studiu

Sarea în bucate crește riscul de moarte prematură. Iată concluziile unui nou studiu

Sarea în bucate crește riscul de moarte prematură. Iată concluziile unui nou studiu
Credit foto: Shutterstock
Publicat: 15.07.2022

Medicii din Statele Unite ale Americii și Elveția au publicat recent o cercetare în European Heart Journal prin care dezvăluie că oamenii care adaugă sare în alimente, după ce au fost deja gătite, au mai multe șanse de a muri prematur.

Peste 500.000 de participanți din Marea Britanie au completat un chestionar privind obiceiurile alimentare și au fost întrebați dacă au adăugat sare suplimentară în mâncare, indică Futurism.

Pe o perioadă medie de nouă ani de supraveghere, oamenii de știință au spus că au documentat 18.474 de decese premature.

Adăugarea de mai multă sare în mâncare poate duce la o moarte prematură

Autorii studiului au scris că, cu cât adăugați sare mai des în mâncare, cu atât este mai mare riscul de mortalitate prematură și speranța de viață mai mică. De fapt, persoanele care folosesc adesea solnița aveau un risc cu 28% mai mare de a muri prematur.

„Din cunoștințele mele, studiul nostru este primul care evaluează relația dintre adăugarea de sare peste alimente și moartea prematură”, a declarat profesorul Lu Qi de la Universitatea Tulane,  într-o declarație de presă.

„Chiar și o reducere modestă a aportului de sodiu, prin adăugarea a mai puțină sau deloc de sare la alimente la masă, este probabil să aibă ca rezultat beneficii substanțiale pentru sănătate”.

Și ce ne facem cu pofta?

Dacă ai poftă de alimente sărate totuși, există câteva vești bune. Deoarece fructele și legumele sunt pline de potasiu, ele pot ajuta la compensarea pericolelor consumului ridicat de sare.

Rezultatele studiului arată că beneficiile nu au fost semnificative statistic, dar Qi a spus că fructele și legumele au beneficii protectoare care pot reduce șansele de moarte prematură.

Qi a spus că este nevoie de mai multe studii pentru a înțelege mai bine obiceiurile noastre alimentare și modul în care acestea ne afectează corpurile, așa că este posibil să existe o speranță, undeva, că iubitorii de sare vor găsi o soluție.

Vă mai recomandăm și:

Legătura dintre dieta vestică și cancerul colorectal. Ce spun specialiștii?

Dieta nordică săracă în proteine ar putea fi cheia pentru bebelușii mai fericiți

Sarea, cheia vieții pe Pământ și mai departe. Cum afectează locuibilitatea unei planete?

O specie dispărută de stejar a fost redescoperită de cercetători

Vlad Constantin Voinea
Vlad Constantin Voinea
Vlad a făcut parte din echipa site-ului Descoperă.ro între februarie și august 2022, fiind pasionat de subiecte asociate cu știința, tehnologia, istoria și geopolitica. Vlad este specializat în managementul crizelor si prevenirea conflictelor, fiind absolvent al Universității Naționale ... citește mai mult
Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
Manuscrisele vechi ascund un secret care nu este scris în cerneală, relevă noi cercetări
Manuscrisele vechi ascund un secret care nu este scris în cerneală, relevă noi cercetări
Cum a devenit feminismul atât de divizat? Femeile încearcă să reconstruiască alianțele
Cum a devenit feminismul atât de divizat? Femeile încearcă să reconstruiască alianțele
De ce unele suprafețe atrag praful și cum poți reduce depunerile din casă
De ce unele suprafețe atrag praful și cum poți reduce depunerile din casă
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România
Carol al II-lea și capcana germană. De ce apropierea de Hitler nu a putut salva România
Găurile negre mai vechi decât Big Bang-ul ar putea explica materia întunecată
Găurile negre mai vechi decât Big Bang-ul ar putea explica materia întunecată
La ce alte pericole se expun fumătorii, în afară de cancer?
La ce alte pericole se expun fumătorii, în afară de cancer?
Iată de ce urcatul scărilor ți-ar putea îmbunătăți sănătatea!
Iată de ce urcatul scărilor ți-ar putea îmbunătăți sănătatea!
Cartofii „fierb” în pământ, în Asia. Val de căldură record
Cartofii „fierb” în pământ, în Asia. Val de căldură record
Prima Coca-Cola avea drept efect „să învigoreze organele sexuale”
Prima Coca-Cola avea drept efect „să învigoreze organele sexuale”
Noua eră a secetei: râurile din Europa care au secat pentru prima dată
Noua eră a secetei: râurile din Europa care au secat pentru prima dată
Schimbare de regulament la Eurovision: ce țări nu vor avea voie să găzduiască concursul?
Schimbare de regulament la Eurovision: ce țări nu vor avea voie să găzduiască concursul?
Bei energizante în fiecare zi? Iată ce se întâmplă cu organismul tău!
Bei energizante în fiecare zi? Iată ce se întâmplă cu organismul tău!
O absență colosală: cine lipsește din poveștile pentru copii scrise de AI?
O absență colosală: cine lipsește din poveștile pentru copii scrise de AI?
Un asteroid care ar putea fi format din trei lumi îi uimește pe astronomi
Un asteroid care ar putea fi format din trei lumi îi uimește pe astronomi
Avertisment pentru proprietarii de câini: apa aparent liniștită poate ascunde pericole mortale
Avertisment pentru proprietarii de câini: apa aparent liniștită poate ascunde pericole mortale
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea
„Looksmaxing”: Ce sunt serviciile care promit să „măsoare” frumusețea
1917, complot la vârful politicii românești. Dezvăluirile ambasadorului Franței privind planul împotriva monarhiei
1917, complot la vârful politicii românești. Dezvăluirile ambasadorului Franței privind planul împotriva monarhiei
Tușul din tatuaje nu este atât de sigur pe cât se credea, descoperă o analiză îngrijorătoare
Tușul din tatuaje nu este atât de sigur pe cât se credea, descoperă o analiză îngrijorătoare