Home » D:News » Suntem mai sanatosi datorita religiei

Suntem mai sanatosi datorita religiei

Publicat: 31.07.2008
Religia reprezinta factorul a protejat oamenii de-a lungul timpului de raspandirea bolilor infectioase, se anunta intr-un controversat studiu citat de DailyMail.

Impartirea oamenilor in grupuri religioase si separarea acestora a redus raspandirea diverselor maladii in lumea antica si in cea medievala. Exemplul cel mai bun, in opinia cercetatorilor, este cel oferit de comunitatile din zonele calde ale plantei, zone cu mult mai multi agenti patogeni decat statele aflate in apropierea celor doi poli ai Terrei.

Astfel, studiul realizat de catre oamenii de stiinta de la Universitatea din New Mexico a aratat a numarul religiilor este direct proportional cu numarul maladiilor intalnite in anumite zone geografice. Spre exemplu, in Coasta de Fildes exista 76 de religii in timp ce in Norvegia nu exista decat 13. In aceeasi ordine de idei, in Brazilia exista nu mai putin de 159 de culte, pe cand in Canada nu se gasesc decat 15.

Raportul sugereaza ca in acele comunitati care isi evitau vecinii din motive religioase exista un risc mult mai mic de a contacta o boala necunoscuta. Cercetatorii americanii isi argumenteaza ipoteza si prin diversitatea biologica se scade treptat de la Ecuator catre cei doi poli, diversitate generata, in mare parte, de contactul cu diversi agenti patogeni.

Sursa:DailyMail