Home » D:News » O bucată din Lună, scoasă la vânzare, iar suma nu este deloc mică

O bucată din Lună, scoasă la vânzare, iar suma nu este deloc mică

Autor: Mihaela STOICA 04.30.2020
O bucată din Lună, scoasă la vânzare, iar suma nu este deloc mică
Unul dintre cei mai mari meteoriţi de pe Lună este scos la vânzare astăzi, într-o licitaţie privată organizată de casa Christie's.

Roca de pe Lună, care cântăreşte peste 13,5 kg, a fost probabil desprinsă de suprafaţa satelitului natural al Pământului în urma coliziunii cu un asteroid sau o cometă şi apoi a fost aruncată în deşertul Sahara.

Cunoscută sub numele de NWA 12691, se crede că este a cincea cea mai mare bucată din Lună găsită vreodată pe Pământ. Doar 650 kg de rocă lunară au ajuns pe Pământ, cea mai mare parte fiind adusă de membrii misiunilor Apollo.

„Experienţa de a ţine o bucată din altă lume în mâinile tale este ceva ce nu uiţi niciodată”, a afirmat James Hyslop, şeful secţiei de ştiinţă şi istorie naturală din cadrul casei de licitaţii britanice Christie’s.

„Este o bucată a Lunii. Are dimensiunea unei mingi de fotbal, un pic mai alungită, mai mare decât capul tău”, a aprecizat acesta pentru Reuters.

La fel ca mulţi alţi meteoriţi care sunt descoperiţi, roca a fost găsită în Sahara, după ce a călătorit aproximativ 386.000 km de pe Lună către Pământ. Roca a fost descoperită de un anonim, a ajuns apoi în mâinile unor specialişti care au studiat-o cu atenţie, care au comparat-o cu mostre de rocă aduse pe Terra de misiunile spaţiale Apollo pe Lună, ale SUA.

„În anii ’60 -’70, membrii programul Apollo au adus aproximativ 400 de kilograme de rocă lunară cu ei, iar oamenii de ştiinţă au putut analiza compoziţiile chimice şi izotopice ale acestor roci şi au stabilit că se potrivesc cu anumiţi meteoriţi”, a spus Hyslop.

Meteoriţii sunt incredibil de rari şi doar aproximativ unul dintr-o mie provine de pe Lună, ceea ce face ca acesta să fie un obiect cu totul special, mai spune reprezentantul casei de licitaţii, adăugând că se aşteaptă la oferte din partea muzeelor de istorie naturală internaţionale deoarece „este un trofeu minunat pentru oricine este interesat de istoria spaţiului sau explorarea lunară”.

Luna, satelitul natural al Terrei despre care se crede că s-a format acum 4,5 miliarde de ani, când Theia, un corp de mărimea lui Marte, s-a ciocnit de Pământ, a fascinat dintotdeauna oamenii.

Suma pentru care este scos la vânzare acest meteorit este de 2 milioane de lire sterline (2,49 milioane de dolari). Christie’s va mai vinde astăzi, prin licitaţie privată, un grup de 13 meteoriţi din fier, colecţie care valorează 1,4 milioane de lire sterline (1,74 milioane de dolari).

Ceauşescu a primit de la Nixon două roci aduse de pe Lună