Home » D:News » Cum vrea Volkswagen să depăşească Tesla

Cum vrea Volkswagen să depăşească Tesla

Cum vrea Volkswagen să depăşească Tesla
Sursa foto: Pixabay
Publicat: 13.08.2021

Gigantul german Volkswagen vrea să depăşească Tesla și investeşte masiv în producţia propriilor sale baterii dedicate maşinilor electrice, una dintre cele mai importante strategii ale firmei lui Musk.

O bună parte din producătorii auto tradiţionali încearcă să producă propriile lor baterii de maşini electrice, îmbrăţişând o strategie care a transformat Tesla în cel mai mare jucător din cadrul industriei, transmite The Wall Street Journal.

Acum, analiştii estimează că gigantul german Volkswagen ar putea deveni cel mai important producător de automobile electrice în 2022, iar producţia de baterii se va dovedi vitală în perioadă următoare.

VW şi-a dezvăluit planurile încă din 2019. Experţii din interiorul industriei sunt de părere că firma şi-a depăşit majoritatea rivalilor în ceea ce priveşte capacitatea de producţie a bateriilor, în condiţiile în care gigantul a subestimat iniţial magnitudinea şi complexitatea sarcinii.

De altfel, VW s-a chinuit să găsească ingineri şi manageri calificaţi pentru a-şi duce la bun sfârşit obiectivul, încercând în prezent să atingă un nivel de sustenabilitate în ceea ce priveşte costurile de producţie, de vreme ce tehnologia din spatele viitoarelor baterii nu şi-a dovedit în totalitate valoarea.

Bateriile din mașinile Volkswagen, obţinute din surse externe

Bateriile din actualele maşini electrice VW sunt obţinute din surse externe, însă compania a declarat că plănuieşte să îşi construiască în 2022 prima fabrică de baterii din Germania, urmând să accelereze trendul în Europa, Statele Unite şi China.

Între 2018 şi 2020, grupul Tesla a cheltuit aproape 30 de miliarde de dolari pentru dezvoltarea noii tehnologii, incluzând aici maşinile electrice, mai mult decât orice alt producător auto tradiţional. Recent, compania a anunţat că va cheltui peste 41 de miliarde de dolari pentru crearea de vehicule electrice între 2021 şi 2025, neluând în calcul costurile fabricilor dedicate bateriilor.

Thomas Schmall, şeful diviziei de componente din cadrul VW, spune că producţia internă a bateriilor poate fi rezumată printr-un simplu fapt: bateriile reprezintă aproximativ 50% din valoarea unei maşini electrice.

Tesla a livrat 499.550 de automobile în 2020, aproape de obiectul setat de CEO-ul Elon Musk la începutul anului. Prin comparaţie, grupul Volkswagen a vândut peste 9 milioane de vehicule în aceeaşi perioadă.

Totuşi, Tesla, companie fondată în 2003, înregistrează o valoare de piaţă de aproape 700 de miliarde de dolari, de cinci ori mai mult decât Volkswagen.

Urmărește DESCOPERĂ.ro pe
Google News și Google Showcase
Cele mai noi articole
De ce prețurile petrolului din România rămân neschimbate?
De ce prețurile petrolului din România rămân neschimbate?
Scriitoarea care a semnat „cel mai important roman în limba engleză”
Scriitoarea care a semnat „cel mai important roman în limba engleză”
Care este orașul european „campion la mâncare”?
Care este orașul european „campion la mâncare”?
Marte nu mai este o prioritate pentru SUA. Unde vrea să ajungă Donald Trump mai întâi de toate?
Marte nu mai este o prioritate pentru SUA. Unde vrea să ajungă Donald Trump mai întâi de toate?
Unde este cel mai lung drum drept din Europa și cine l-a construit?
Unde este cel mai lung drum drept din Europa și cine l-a construit?
Românii și preferințele culinare: Care oraș din România este „capitala șaormei”?
Românii și preferințele culinare: Care oraș din România este „capitala șaormei”?
Cum și-a salvat Pământul apa de la distrugere totală în urmă cu 4,6 miliarde de ani
Cum și-a salvat Pământul apa de la distrugere totală în urmă cu 4,6 miliarde de ani
Evenimentele care au construit România: cum reținem istoria fără să o transformăm într-o listă de date
Evenimentele care au construit România: cum reținem istoria fără să o transformăm într-o listă de date
Sonda MAVEN se rotește neputincioasă după ce s-a pierdut contactul
Sonda MAVEN se rotește neputincioasă după ce s-a pierdut contactul
Controversele din spatele unei legende științifice. Louis Pasteur: ce ne spun caietele sale secrete despre etica științei
Controversele din spatele unei legende științifice. Louis Pasteur: ce ne spun caietele sale secrete despre etica științei
Electrocasnicele obișnuite emit particule nocive în cantități uriașe, arată un studiu
Electrocasnicele obișnuite emit particule nocive în cantități uriașe, arată un studiu
Cactusul care înflorește doar o dată pe an: o poveste despre frumusețe efemeră și misterul naturii
Cactusul care înflorește doar o dată pe an: o poveste despre frumusețe efemeră și misterul naturii
Una dintre cele mai faimoase fosile ar ascunde un membru cu totul nou al arborelui nostru genealogic
Una dintre cele mai faimoase fosile ar ascunde un membru cu totul nou al arborelui nostru genealogic
Stilul personal ca mecanism de adaptare în perioade de instabilitate socială
Stilul personal ca mecanism de adaptare în perioade de instabilitate socială
Mimica facială prezice alegerile oamenilor, arată un nou studiu
Mimica facială prezice alegerile oamenilor, arată un nou studiu
Efectul placebo și nocebo: cum așteptările noastre pot vindeca sau îmbolnăvi corpul
Efectul placebo și nocebo: cum așteptările noastre pot vindeca sau îmbolnăvi corpul
8 moduri în care alcoolul îți afectează corpul. De ce nici consumul moderat nu este lipsit de riscuri?
8 moduri în care alcoolul îți afectează corpul. De ce nici consumul moderat nu este lipsit de riscuri?
Copacul Prometeu, vechi de 4.900 de ani, a fost cândva cel mai bătrân din lume. Ce soartă a avut?
Copacul Prometeu, vechi de 4.900 de ani, a fost cândva cel mai bătrân din lume. Ce soartă a avut?