Home » D:News » Criza Rusia-Ucraina neliniștește oamenii de știință ucraineni. Unii pregătesc „kituri de supraviețuire”

Publicat: 24.02.2022

În timp ce amenințarea Rusiei îi face pe mulți oameni să se teamă de un posibil război, oamenii de știință ucraineni spun că aceasta va pune în pericol și cercetarea.

Oamenii de știință ucraineni s-au temut de multă vreme că un conflict între Rusia și țara lor ar putea duce la pierderea progresului în cercetare.

Aceștia și-au prezentat temerile într-un articol din revista Nature. Însă nu doar cercetarea este pusă în pericol, ci chiar și viețile oamenilor de știință.

„În acest moment stau într-un loc cald și am acces la internet. Nu știu dacă va fi la fel și mâine”, a declarat Irina Yegorchenko, matematician la Institutul de Matematică din Kiev, citează Futurism.

Oamenii de știință ucraineni își pregătesc kituri de supraviețuire

Temerile lor nu sunt nefondate. Atunci când Rusia a anexat Crimeea în 2014, a preluat instituții care erau administrate anterior de Academia Națională de Științe a Ucrainei. Colaborarea dintre oamenii de știință ucraineni și ruși a fost întreruptă, ceea ce a dus la pierderea cercetării și a progresului științific într-o varietate de discipline.

O escaladare militară mai recentă a dus la mutarea a 18 universități din regiunile disputate Luhansk și Donețk din Ucraina și a forțat mulți oameni de știință și cercetători să-și părăsească casele și laboratoarele.

„În general, această tensiune rusă urmărește să creeze haos în Ucraina și să dăuneze situației economice. Știm că vom avea mai puține finanțări pentru cercetare, mai puține oportunități de călătorie și zero șanse de conferințe interne în Ucraina”, a spus Yegorchenko pentru Nature.

„Toți cercetătorii fac asta”

Ca răspuns, mulți dintre oamenii de știință ucraineni și-au pregătit „kituri de supraviețuire” care includ documente, haine, medicamente, instrumente de autoapărare și alimente. De asemenea, s-au asigurat că telefoanele și dispozitivele electronice lor au energie în cazul în care vor trebui să-și părăsească locul în grabă.

„Toți cercetătorii fac asta”, a spus Yegorchenko.

Așadar, în timp ce invadarea Ucrainei de către Rusia va duce probabil la multă moarte și distrugere, va avea, de asemenea, un impact profund asupra cercetării științifice din țară. Deși ar putea fi considerate „daune colaterale”, adevărul este că semnifică o pierdere nenecesară cauzată de interesele personale ale „tătucului” de la Moscova.

Fețele generate de inteligența artificială inspiră mai multă încredere decât cele reale

Ceasul atomic care pierde doar o secundă la fiecare 300 de miliarde de ani. Cum funcționează?

Cu un pas mai aproape de organele de transplant universale. Rezultate promițătoare în cadrul unui nou studiu

Legătura bizară dintre frumusețe și sistemul imunitar. Ce au descoperit cercetătorii?