Home » D:News » Un asteroid „potențial periculos”, de patru ori mai mare decât Empire State Building, se îndreaptă spre Pământ

Publicat: 27.05.2022

Un asteroid uriaș, de patru ori mai mare decât Empire State Building, se va apropia de Pământ pe 27 mai, potrivit Centrului pentru Studiul Obiectelor Apropiate de Pământ (CNEOS) al NASA.

Asteroidul, numit 7335 (1989 JA), va rata planeta noastră cu aproximativ 4 milioane de kilometri – sau de aproape 10 ori distanța medie dintre Pământ și Lună, vineri, 27 mai, în jurul orei 17:26 (ora României), arată Virtual Telescope Project.

Cu toate acestea, având în vedere dimensiunea enormă a rocii spațiale (1,8 km în diametru) și proximitatea relativ mare față de Pământ, NASA a clasificat asteroidul ca fiind „potențial periculos”, ceea ce înseamnă că ar putea provoca daune enorme planetei noastre dacă orbita sa se va schimba vreodată și roca va lovi Pământul.

Potrivit NASA, 7335 (1989 JA) este cel mai mare asteroid care se va apropia de Pământ în acest an.

Cel mai mare asteroid care se va apropia de Pământ în acest an

Oamenii de știință estimează că asteroidul se deplasează cu aproximativ 76.000 km/h, sau de 20 de ori mai repede decât un glonț care se deplasează cu viteză.

Roca nu va mai face o altă apropiere până la 23 iunie 2055, când va trece și mai departe, la o distanță de aproximativ 70 de ori mai mică decât distanța dintre Pământ și Lună.

Acest asteroid este unul dintre cele peste 29.000 de obiecte apropiate de Pământ (NEO) pe care NASA le urmărește în fiecare an. NEO-urile se referă la orice obiect astronomic care trece la o distanță de aproximativ 48 de milioane de km de orbita Pământului, potrivit NASA.

Asteroizii potențial periculoși ar putea fi deviați de la cursul de coliziune cu Pământul?

7335 (1989 JA) se încadrează, de asemenea, într-o clasă de asteroizi numită clasa Apollo – care se referă la asteroizii care orbitează în jurul Soarelui în timp ce traversează periodic orbita Pământului, a relatat Live Science. Astronomii cunosc aproximativ 15.000 de astfel de asteroizi.

NASA monitorizează îndeaproape NEO-uri precum acesta și a lansat recent o misiune pentru a testa dacă asteroizii potențial periculoși ar putea fi deviați într-o zi de la un curs de coliziune cu Pământul.

În noiembrie 2021, NASA a lansat o navă spațială numită Double Asteroid Redirection Test (DART), care se va ciocni frontal cu asteroidul Dimorphos, cu o lățime de 160 de metri, în toamna anului 2022. Coliziunea nu va distruge asteroidul, dar ar putea schimba ușor traiectoria orbitală a rocii.

Comoara din arhivă. Telescopul Spațial Hubble a dezvăluit peste 1.000 de noi asteroizi

Originile vieții pe Pământ, ascunse în asteroizi. Ce au descoperit oamenii de știință?

China plănuiește un sistem care să elimine asteroizii care se îndreaptă spre Pământ

Praful spațial, cometele și asteroizii, „vinovați” de apa existentă pe planeta Mercur

Vaccinul antigripal ar putea oferi protecție împotriva Alzheimer. Descoperirea i-a surprins pe cercetători!
Polul Nord sau Polul Sud, unde este mai frig?
Cel mai periculos asteroid cunoscut de omenire în ultimii ani. Când va lovi Pământul?
Râurile din întreaga lume se schimbă. Cine este de vină?
O persoană a scris sute de articole false pe Wikipedia timp de 10 ani
Tokyo, la un pas de o pană de curent, pe fondul unui val de căldură
Furt de criptomonede de 100 mil. dolari. Coreea de Nord ar putea fi în spatele operațiunii
Egiptul a cumpărat 240.000 de tone de grâu românesc, la cel mai mic preț din licitație
Poliția din China supraveghează cetățenii cu ajutorul camerelor care prezic comportamentul antisocial
Vești bune! Planetele Sistemului Solar nu vor ricoșa în toată galaxia în următorii 100.000 de ani
Un cangur antic din Papua Noua Guinee este endemic și nu este înrudit cu cei din Australia, au descoperit cercetătorii
Sateliții au observat un nor bizar care a atras atenția oamenilor de știință. De ce este fenomenul special?
Descoperirea unor tipuri complet noi de virusuri oferă indicii despre originile vieții complexe