Home » D:News » Construcția unui turn olimpic din Tahiti ar putea devasta coralii

Construcția unui turn olimpic din Tahiti ar putea devasta coralii

Publicat: 28.03.2024

Un nou turn de jurizare în laguna de recif din Teahupo’o, Tahiti se construiește pentru competiția olimpică de surfing din 2024.

Cercetătorii de la Universitatea din Hawai’i (UH) din Mānoa, UH Hilo și Universitatea de Stat din Arizona și partenerii din comunitatea din Tahiti au publicat recent un studiu în Remote Sensing care a evaluat impactul potențial al turnului și a subliniat importanța protejării valorosului recif – atât ca parte integrantă a ecosistemului, cât și ca resursă pentru comunitatea locală.

,,Sperăm ca oficialii guvernamentali corespunzători, Comitetul Olimpic Internațional și întreaga comunitate internațională pot vedea cât de devastator va fi acest impact nu numai pentru habitatul valoros al recifului de corali, ci și pentru comunitatea locală care depinde de acest recif pentru traiul și bunăstarea lor”, a declarat John Burns, autorul principal al studiului, profesor asociat în științele marine și știința datelor la UH Hilo și membru al MEGA Lab.

Deși există deja un turn de jurizare, utilizat de Liga Mondială de Surf, organizatorii Jocurilor Olimpice de la Paris 2024 intenționează să investească aproximativ 5 milioane de dolari americani pentru a construi un turn substanțial mai mare, care să ofere facilități pentru judecători, inclusiv toalete, aer condiționat și capacitate pentru 40 de persoane.

Importanța protejării valorosului recif

Cercetătorii au făcut echipă cu membrii comunității Vai Ara O Teahupo’o și au folosit tehnici de fotogrammetrie 3D pentru a crea hărți de înaltă rezoluție ale habitatelor din trei situri care vor fi afectate de dragare și de construcția turnului.

Mozaicurile rezultate au fost analizate pentru a cuantifica diversitatea speciilor, numărul de colonii de corali, dimensiunea coloniilor de corali și procentul din fundul oceanului acoperit de corali vii și alte organisme vii.

Datele rezultate arată că aceste situri susțin comunități de corali sănătoase și diverse care contribuie la funcția ecologică a sistemului mai larg de recif de la Teahupo’o.

În cei 322 de metri pătrați în care ar urma să fie amplasat turnul, au identificat prezența a 1.003 corali din 20 de specii diferite, ceea ce indică faptul că acest loc este un habitat coralier înfloritor.

Un habitat coralier înfloritor

Pe lângă evaluarea recifului în care va fi construită structura, echipa a cartografiat zona lagunei în care reciful este dragat pentru a permite transportul cu barje a materialelor pentru turn.

Această dragare ar putea avea un impact direct asupra a 2.500 de metri pătrați din recif. Dacă acest lucru s-ar întâmpla, raportează autorii, ar putea cauza un impact financiar de cel puțin 1,3 milioane de dolari prin deteriorarea habitatului viu al recifului.

Estimările de impact ale echipei sunt conservatoare – luând în considerare doar impactul direct și fără a include potențialul impact financiar pentru comunitățile care depind de aceste resurse sau impactul asupra zonei mult mai mari a lagunei, dacă este afectată calitatea apei, scrie EurekAlert.

Plasticul, prezent în recifele de corali: Cu cât ne scufundăm mai mult, cu atât găsim mai mult

Algele i-au indus în eroare pe cercetători. Cât de sănătoase sunt, de fapt, recifele?

Excrementele peștilor mâncători de corali pot acționa ca „probiotice” pentru recife