Prima pagină D:News

Hubble a surprins o coliziune rara pe suprafata lui Jupiter

Redactia Descopera.ro | 07.27.2009 | ● Vizualizări: 491
Hubble a surprins o coliziune rara pe suprafata lui Jupiter     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Eforturile de verificare si calibrare ale Telescopului Spatial Hubble au fost intrerupte pentru a tinti cu ajutorul observatorului recent imbunatatit o noua pata de pe suprafata uriasei planete Jupiter, rezultata in urma impactului cu o cometa sau cu un asteroid.

In ultimele zile, cele mai mari telescoape din lume au fost indreptate catre Jupiter. Pentru a nu rata posibilele informatii pe care le-ar putea dezvalui fenomenul petrecut la 580 milioane kilometri distanta, Matt Mountain, directorul Institutului Stiintific de Observare Spatiala din Baltimore, Maryland, a alocat timp la discretie unei echipe pentru cercetarea chestiunii.

Fotografia, captata cu ajutorul lui Hubble pe data de 23 iulie, este cea mai clara in spectru de lumina vizibila a telescopului si prima observare stiintifica de dupa repararea si imbunatatirea sa din luna mai. Observarile au fost executate cu noua camera montata la bordul Hubble, Wide Field Camera 3 (WFC3).

“Extraordinara capacitate de captare a imaginilor pe care o are Hubble a dezvaluit cu un detaliu naucitor locul de impact. Prin combinarea acestor imagini cu ajutorul datelor noastre de la sol, informatiile colectate de Hubble ne vor permite o intelegere mult mai amanuntita a ceea ce s-a intamplat in cazul coliziunii de pe Jupiter. Sincerele mele felicitari si multumuri echipei care a creat Wide Field Camera 3 si astronautilor care au instalat-o”, sustine Ed Weiler, administrator asociat al Directoratului de Misiuni Stiintifice al NASA.

Sursa: Sciarticleblog