Prima pagină D:News

A fost descoperita bacteria care “naste” aur

10.12.2009 | ● Vizualizări: 708
A fost descoperita bacteria care “naste” aur     no tags + zoom
Galerie foto (1)

Oamenii de stiinta din Australia au descoperit ca bacteria Cupriavidus metallidurans catalizeaza biomineralizarea aurului prin tranformarea compusilor toxici ai acestui material in forma lor metalica, folosindu-si mecanismele celulare active.

Potrivit lui Frank Reith, lider de cercetare al Universitatiidin Adelaide, cu mai multi ani in urma bacteriile metalo-rezistenteCupriavidus metallidurans fost descoperite pe fragmentele de aurextrase din doua mine australiene aflate la 3.500 kilometridepartare una de cealalta, in New South Wales respectiv in nordulQueensland.

"Descoperirea ne-a facut sa ne intrebam de ce aceste organismetraiesc in asemenea medii. Rezultatele studiului desfasuratulterior au indicat implicarea lor in detoxificarea activa acompusilor auriferi, care conduce la biominerale de aur", a adaugatcercetatorul.

Experimentele au demonstrat ca C. Metallidurans acumuleaza curapiditate compusii toxici dintr-o solutie preparata in laborator.Acest proces promoveaza toxicitatea aurului, care conduce lareductia mediata biochimic a compusilor de aur in nanoparticule,adica in aur metalic, ceea ce ar putea contribui la formareazacamintelor metalului galben.

Este vorba despre prima dovada a faptului ca o bacterie esteimplicata activ in ciclul formarii metalelor rare si pretioase, asacum este aurul. Aceste rezustate deschid usi, doar sperate panaacum, in ce priveste productia de biosenzori, care le vor permiteexploatatorilor de aur sa depisteze cu mult mai mare usurintedepozitele pretiosului metal.

Sursa: Discoveryon