Prima pagină D:News

Diferenta dintre oameni si soareci

Redactia Descopera.ro | 12.07.2009 | ● Vizualizări: 314
Diferenta dintre oameni si soareci     soareci, oameni, distrofia musculara, gene + zoom
Galerie foto (1)

Exista diferente critice, pana acum ignorate, la nivelul uneia dintre genele implicate in aparitia unei boli nemiloase: distrofia musculara a lui Duchenne (DMD). Descoperirea, facuta de un grup de cercetatori de la King’s College din Londra, pune sub semnul intrebarii utilizarea cobailor ca model de referinta in studiul acestei maladii.

Potrivit cercetatorilor britanici, doua importante caracteristici ale unei gene-cheie in aparitia bolii lui Duchenne sunt prezente la aproape toate speciile de mamifere, inclusiv la om, dar nu si la soareci si sobolani. Descoperirea a fost facuta de Roland Roberts si colaboratorii lui in decursul unui studiu asupra unei sub-unitati citoplasmatice din complexul proteic asociat distrofinei, alfa-distrobrevina, care in boala lui Duchenne este disfunctionala.

DMD-ul este o miopatie care provoaca pierderea de masa musculara in tot corpul, dar poate fi asociata si unor efecte neurologice, dereglari de invatare si de vizualizare a culorilor si orbire nocturna. "Doua diferente anterior neobservate - un intrerupator genic, sau promotor, si un nou sit de legatura pentru sintrofina -, sunt codificate de gena pentru alfa-distrofina la aproape toate tetrapodele, cu exceptia soarecelui. Consideram ca aceasta identificare tardiva a caracteristicilor esentiale ale unei gene intens studiate de la descoperirea ei in urma cu 13 ani, se datoreaza faptului ca soarecele a reprezentat modelul animal predominant in studiul DMD, si distrugerii specifice a acestor parti din gena la soarece", a explicat Roberts.