Home » D:News » A fost descoperit hormonul care ne menţine în formă fără exerciţiu fizic

A fost descoperit hormonul care ne menţine în formă fără exerciţiu fizic

01.13.2012
A fost descoperit hormonul care ne menţine în formă fără exerciţiu fizic
Cercetătorii americani au conceput un nou medicament ce permite tratarea unui număr mare de afecţiuni provocate de obezitate fără a mai fi nevoie ca pacienţii să facă sport.

Oamenii de ştiinţă afirmă că noul tratament oferă toate beneficiile exerciţiului fizic, fără a mai fi nevoie de efort.

Medicamentul se bazează pe un hormon existent în celulele muşchiului, numit irisin. Cercetătorii au descoperit că atunci când o persoană efectuează efort fizic, cantitatea de irisin din corp creşte, amplificând consumul de energie şi controlând nivelul glicemiei.

Hormonul, ce a fost numit după zeiţa greacă Iris, are un puternic efect asupra ţesutului adipos. Atunci când nivelul irisinului din corp creşte, acesta activează genele care transformă grăsimea albă (care contribuie la obezitate) în grăsime maro (benefică). Aceasta din urmă arde mai multe calorii decât exerciţiul fizic. De asemenea, irisinul îmbunătăţeşte toleranţa la glucoză.

Experţii de la Harvard Medical School afirmă că hormonul ar putea fi folosit pentru tratarea obezităţii, a diabetului şi chiar a cancerului, cât şi în cazul altor afecţiuni în care exerciţiul fizic aduce beneficii pacienţilor.

Doctorii avertizează, însă, că hormonul nu poate înlocui activitatea fizică, deoarece acesta nu provoacă creşterea musculaturii.

Profesorul Bruce Spiegelman afirmă că „creşterea masivă a numărului de cazuri de obezitate şi diabet înregistrată pe plan mondial face ca irisinul să fie un tratament atrăgător pentru aceste afecţiuni”.

Descoperirea constituie un important pas în înţelegerea mecanismelor biologice prin care exerciţiul fizic crează efecte benefice de-a lungul corpului. Cercetătorii speră ca irisnul să fie folosit inclusiv în cadrul afecţiunilor pentru care nu există la acest moment un tratament.

Traderii spun că Bitcoin ar putea ajunge la 74.000 de dolari. Ce formulă au folosit