Home » Istorie » Istoria timpurie a Americii va fi rescrisă: primii oameni au ajuns pe continent mult mai devreme decât s-a crezut

Autor: Alexandru Voiculescu 11.16.2017
Primii oameni au ajuns pe continentul american, mergând de-a lungul coastei Asiei de nord-est, cu mult timp înainte de altă cultură despre care se credea că este prima.

Până acum, cultura Clovis care şi-a făcut apariţia în Americi acum 13.500 de ani era acceptată ca fiind originea multor culturi băştinaşe de pe continent, scrie Science Alert.

Totuşi, cu numărul de dovezi în continuă creştere, antropologii au declarat că această idee este falsă.

Clovis a trecut în America de Nord prin Strâmtoarea Bering în timpul ultimei Ere Glaciare care a făcut ca Asia şi America de Nord să poate fi traversate pe jos.

Există foarte puţine rămăşiţe scheletice ale culturii Clovis, prima fiind găsită în Mexic în 1932. Cea mai concludentă dovadă a fost reprezentată de rămăşiţele lui Anzick-1, un nou-născut din situl Montana, care a arătat o conexiune genetică cu populaţiile moderne de amerindieni şi cu populaţiile din Siberia.

De la început, nu toţi cercetătorii au fost de acord cu originea siberiană, întrucât genomul lui Anzick-1 prezintă unele divergenţe faţă de populaţiile siberiene.

Acum, o echipă de antropologi din Statele Unite a adunat dovezi conform cărora primii americani au urmat plajele pacifice bogate în alge. Aşadar, parcursul a fost nord-estul Asiei, Beringia, care a jucat rolul de pod terestru şi America de Nord. Cercetătorii susţin că această migraţie a avut loc acum 17.000 de ani, când spaţiul dintre cele două continente a fost bogat în vegetaţie marină şi a devenit un teren mâlos sau o mlaştină. Fără bariere geografice, o astfel de migraţie ar fi fost posibilă.

De asemenea, această idee este susţinută şi de un studiu din 2011 care a datat unelte de piatră găsite în Texas cu vârsta de 15.500 de ani şi figuri umane pietrificate din Oregon care datează de acum 14.000 de ani.

Un alt studiu a descris vestigiile unui mastodont măcelărit din Florida, care are o vârstă de 14.550 de ani.

„Există o serie de date genetice, arheologice şi geologice care susţin teoria colonizării mai devreme a Americii, acum 20.000 – 15.000 de ani”, a precizat cercetătorul Torben Rick de la US National Museum of Natural History.

Din păcate, cercetătorii nu pot avea suficiente dovezi de la punctele cele mai importante, anume spaţiul dintre cele două continente. Ţărmul s-a erodat, nivelul mării a crescut, iar liniile de ţărm au migrat.

Un studiu arată că pădurea amazoniană a fost modelată de băştinaşi, cu mult înaintea sosirii coloniştilor europeni

Drumul Lacrimilor: o pagină din istoria amerindienilor

Când au ajuns caii în America de Nord?

O descoperire recentă răstoarnă vechea teorie a apariţiei primilor oameni în America