Home » Istorie » Primul studiu genetic complet al populaţiilor antice din sud-estul Asiei scoate la iveală detalii interesante

Autor: Alexandru Voiculescu 05.20.2018
Cercetătorii au completat prima analiză completă a genomului ADN-ului populaţiilor din sud-estul Asiei, scoţând la iveală existenţa a cel puţin trei valuri majore de migraţie în regiune în ultimii 50.000 de ani.

Studiul, publicat recent în revista Science, complementează ceea ce se ştia din studiile arheologice, istorice şi lingvistice din regiunea definită ca estul Indiei şi sudul Chinei, relatează Science Daily.

„O parte importantă a lumii este acum accesibilă pentru analizele ADN-ului antic”, a precizat Mark Lipson, autorul studiului de la Harvard Medical School. „Deschide o cale pentru a determina originea genetică a oamenilor care trăiau înainte şi a celor care trăiesc în prezent”.

Echipa internaţională de cercetători de la Harvard şi de la Universitatea Viena au extras şi analizat ADN de la rămăşiţele a 18 oameni care au trăit acum 4.100 – 1.700 de ani în ceea ce sunt acum Vietnam, Thailanda, Myanmar şi Cambodia.

Echipa a descoperit  că prima migraţie a avut loc acum 45.000 de ani, aducând oameni care au devenit vânători-culegători.

„Studiul arată o întrepătrundere complexă între arheologie, genetică şi limbă, care este critică pentru înţelegerea istoriei populaţiilor din sud-estul Asiei”, a afirmat alt autor al studiului, Ron Pinhasi de la Universitatea din Viena.

„Oamenii care sunt aproape descendenţii direcţi ale celor trei populaţii sursă încă trăiesc astăzi în regiune, inclusiv cei cu strămoşi de vînători-culegători”, a precizat Reich, unul dintre cercetătorii de la Harvard. „În timp ce în Europa, nimeni nu are mai mult decât o mică fracţie din populaţiile europene de vânători-culegători”.

Un kit de testare a originilor umane prin intermediul ADN-ului a determinat că acest câine ar putea deveni un ciclist desăvârşit