Home » Istorie » Un studiu neagă existenţa unei specii de T. Rex pitic

Un studiu neagă existenţa unei specii de T. Rex pitic

Publicat: 08.01.2020
Existenţa acestei specii a fost propusă în 1988.

Ştiinţa este un porces continuu de acumulare a cunoaşterii, de aceea, nu în puţine situaţii, unii oameni de ştiinţă propun teorii pe care colegii lor le pun la îndoială. Una dintre aceste teorii îi aparţine paleontologului Robert Bakker, de la Muzeul de Istorie Naturală din Cleaveland, Statele Unite ale Americii, care în 1988 a spus că a descoperit o specie de Tyrannosaurus rex pitic. Afirmaţiile acestuia au împărţit comunitatea ştiinţifică, unii cercetători fiind de părere că acesta greşise.

Un studiu recent demonstrează că această specie de T. Rex, numită Nanotyrannus, nu a existat, animalul de la care a plecat această teorie fiind, de fapt, un specimen care nu ajunsese la maturitate. Autoarea acestui studiu, Holly Woodward, de la Universitatea Ohio, a comparat fragmente osoase din tibia şi femurul din specimentul iniţial, botezat Jane, cu cele prelevate de la un alt specimen, numit Petey. Rezultatele au arătat că cei doi nu proveneau dintr-o specie diferită, ci că erau doar tiranozauri care nu se maturizaseră complet, notează Science Alert.

Dr. Holly Woodward explică faptul că atunci când un organism trece prin procesul de fosilizare acesta are loc complet şi permite stabilirea unor detalii imprtante despre respectivul organism, printre care şi vârsta şi stagiul de dezvoltare. Prin studierea mostrelor, cercetătorii au aflat că Jane avea 13 ani şi Petey 15, cei doi aflându-se într-o stare de creştere rapidă.

Dr. Woodward a explicat, de asemenea, şi faptul că atunci când vine vorba de T. Rex muzeele şi cercetătorii caută să expună cele mai mari schelete posibile. Asta face ca specimenele mai mici să fie trecute cu vederea, la această situaţie contribuie şi faptul că în prezent există un număr de 5-7 schelete de T. Rex nedezvoltaţi complet, unele dintre acestea aflându-se în colecţii private, neaccesibile cercetătorilor.

Studiul a fost publicat în Science Advances.

A fost descoperită o rudă îndepărtată a lui T-Rex, celebrul dinozaur