Home » Natura » Descoperire surprinzătoare în Bolivia. ”Este mai mare decât oricare altă”. Cronologia dinozaurilor carnivori va trebui rescrisă – VIDEO

08.03.2016
Descoperire surprinzătoare în Bolivia. ''Este mai mare decât oricare altă''. Cronologia dinozaurilor carnivori va trebui rescrisă - VIDEO
Descoperirea a fost pusă în legătură cu existenţa celebrului T-Rex.

Un ghid turistic a descoperit în craterul Maragua, din zona centrală a Boliviei, ceea ce pare a fi urma celui mare mare dinozaur carnivor care a trăit vreodată. Suprafaţa identificată are un diametru de aproximativ 1,2 metri, iar specialiştii spun că ea a fost creată de un individ din specia Abelisaurus. Se presupune că acesta ar fi populat America de Sud în perioada de final a Cretacicului, mai precis în urmă cu circa 60-80 milioane de ani.

Grover Marquina a descoperit urma dinozaurului luna trecută, în timp ce traversa zona craterului Maragua, formaţiune aflată la o distanţă de aproximativ 60 de kilometri faţă de capitala Boliviei, Sucre. Amprenta, având un diametru de circa 115 centimetri, este considerată acum ca fiind cea mai mare de acest tip din întreaga lume. Recordul precedent era deţinut de descoperirea unei urme de dinozaur carvnivor late de aproape 110 centimetri.

Paleontologul argentinian Sebastian Apesteguia susţine că amprenta a fost lăsată în urmă de un Abelisaurus, un dinozaur înrudit cu mult mai cunoscutul Tyrannosaurus rex. Singurele dovezi de până acum legate de existenţa speciei denumite după cercetătorul Robert Abel sunt câteva fragmente de craniu descoperite la începutul anilor ’80, în apropierea lacului Pelligrini, din Patagonia.

Sursa:youtube.com/newakvideo

Cercetătorii presupun că indivizii din specia Abelisaurus aveau, în medie, o înălţime de aproximativ 12 metri, aveau membrele inferioare subţiri, cele superioare nu erau, de asemenea, foarte impunătoare, însă aveau fălci foarte puternice. Specialiştii sunt de părere că giganţii carnivori nu au trăit singuri în regiunea Patagoniei, în urmă cu 60-80 milioane de ani. Din câte se pare, în aceeaşi zonă ar fi existat şi alţi dinozauri creofagi, printre care şi cei din specia cunoscută sub numele de ,,Megaraptor”.

Deşi în apropierea capitalei Sucre au fost descoperite numeroase urme de dinozauri din perioada de final a Cretacicului, cea identificată recent este complet diferită faţă de celelalte. ,,Această amprentă este mai mare decât oricare altă descoperire realizată până acum. Este un record de dimensiune în ceea ce priveşte dinozaurii carnivori care au trăit în America de Sud la sfârşitul Cretacicului”, a declarat Apesteguia pentru publicaţia The Guardian.

Oamenii de ştiinţă argentinieni susţin că descoperirea făcută în zona craterului Maragua schimbă complet cronologia prezenţei dinozaurilor carnivori în America de Sud. Cercetătorii credeau că aceste creaturi au dispărut spre sfârşitul Cretacicului, însă urma veche de circa 80 de milioane de ani pare să dovedească contrariul: ei au trăit în zona de astăzi a Patagoniei mai mult decât se presupunea până acum.

Sursa: history.com