Home » Natura » Populaţia unei specii pe cale de dispariţie este din nou în creştere

Populaţia unei specii pe cale de dispariţie este din nou în creştere

Autor: Oana Bujor 09.06.2016
Populaţia unei specii pe cale de dispariţie este din nou în creştere
Specia de urşi panda giganţi nu mai este pe cale de dispariţie, populaţia crescând cu un procent de 17% în ultimii 10 ani.

În China se află 67 de urşi panda bine păziţi, reprezentând două treimi din populaţia totală a planetei.

,,Dovezile unor studii la nivel naţional au indicat că declinul anterior al speciei a fost stopat, iar populaţia a început să crească,” au declarat membrii Uniunii Internaţionale pentru Conservarea Naturii (IUCN). ,,Creşterea ratei confirmate de guvernul chinez a demonstrat că eforturile acestora pentru a conserva specia au fost eficiente”.

Populaţia urşilor panda gigantici a crescut cu 17%. Estimările actuale precizează că există 1.864 de urşi adulţi în sălbăticia din China. Adăugând numărul de pui, totalul ajunge la 2.060.

Normele menţionate de IUCN pentru protejarea speciei şi măsurile de împădurire impuse în China au dus la o creştere semnificatică a habitatelor în care specia se poate dezvolta.

,,Creşterea speciilor de panda a fost realizată prin comuniunea ştiinţei, politicii şi a comunităţilor locale, fapt ce dovedeşte că putem salva animalele sălbatice şi putem îmbunătăţi biodiversitatea,” a declarat Marco Lambertini, director general al WWF.

Una dintre cele mai mari provocări a fost creşterea numărului de urşi în pofida faptului că aceştia se împerechează destul de rar mai ales în captivitate. De asemenea, sunt nişte mâncători foarte vorace. Spre deosebire de vaci, care au patru compartimente pentru a digera iarba, stomacul urşilor panda are decât un compartiment. Ceea ce înseamnă că aceştia mănâncă timp de 14 ore pe zi, o cantitate de 12,5 kilograme de bambus. Faptul că un singur panda are nevoie de acestă cantitate de bambus pe zi este unul dintre motivele pentru care specia a ajuns pe cale de dipariţie.

Deşi oficialii IUCN au anunţat creşterea numărului de urşi panda, aceştia consideră că fenomenul nu va dura pentru mult timp. ,,Deşi această creştere este încurajatoare, se preconizează că schimbările climatice vot duce la extincţia a 35% din habitatul de bambus de care au nevoie urşii panda,” conform raportului IUCN.