Home » Natura » Descoperire remarcabilă în celebrele stânci albe de la Dover: praf cosmic fosilizat care poate oferi indicii cruciale

Autor: Alexandru Voiculescu 09.10.2017
Oamenii de ştiinţă britanici de la Imperial College London au descoperit o sursă complet nouă a prafului cosmic fosilizat, anume celebrele stânci albe de la Dover, o formaţiune de calcar aproape pur din insula britanică.

„Stâncile albe din Dover reprezintă o sursă importantă de creaturi fosilizate care ne ajută să determinăm schimbările care au avut loc în istoria Pământului”, precizează Martin Suttle, conducătorul acestui studiu.

„Acum am descoperit că praful cosmic fosilizat se găseşte alături de aceste creaturi, care ne poate furniza indicii cu privire la întâmplările din Sistemul Solar de la acea vreme”, adaugă acesta.

Praful cosmic, cunoscut şi ca micrometeoriţi, este format din particule microscopice care provin din spaţiu şi care se găseşte peste tot pe Terra, relatează Science Alert.

Se estimează că între 20.000 şi 30.000 de tone de praf ajunge pe Pământ în fiecare an, dar din cauza dimensiunilor microscopice este extrem de greu de localizat, chiar dacă poate fi uşor de identificat.

Localizarea şi identificarea prafului cosmic fosilizat este o sarcină şi mai dificilă, întrucât procesul de fosilizare înlocuieşte mineralele originale cu alte materiale, astfel, praful cosmic nu poate fi identificat pe baza compoziţiei.

Cercetătorii s-au bazat pe structura cristalină, comparând mostre de praf cosmic prelevate din Antarctica. Echipa a găsit 76 de micrometeoriţi fosilizaţi în calcarul alb al stâncilor albe de la Dover. Acestea datează de acum 87 de milioane de ani, adică din Cretacicul superior.

Datorită conservării bune a prafului cosmic, aceste mostre oferă noi indicii despre forma şi structura generală a micrometeoriţilor fosilizaţi.

Descoperire uluitoare: cercetătorii studiază fosile ce preced formarea oxigenului pe Pământ