Home » Natura » Un nou studiu scoate la iveală un aspect inedit al naturii. Evoluţia speciilor poate avea loc cu o viteză nemaiîntâlnită până acum

Autor: Alexandru Voiculescu 12.03.2017
Un studiu care a durat mai multe decenii arată că evoluţia poate avea loc pe durata a doar două generaţii. La această concluzie au ajuns cercetătorii de la Universitatea Princetown şi Universitatea Uppsala care au studiat ecosistemul din Insulele Galapagos.

Chiar şi după aproape 200 de ani, începând cu studiile lui Charles Darwin din timpul celui de al patrulea deceniu al secolului XIX, Insulele Galapagos continuă să furnizeze ştiinţei dovezi concludente în ceea ce priveşte evoluţia speciilor.

Recent, un nou studiu publicat în jurnalul Science şi care a durat patru decenii scoate la iveală că ”Big Bird”, o pasăre din arhipeleag, a emers ca o nouă specie în doar două generaţii, scrie Futurism.

„Noutatea pe care o aduce studiul este că am putut urmări emergenţa unei noi specii în sălbăticie”, a precizat Rosemary Grant, profesoară de ecologie şi biologie şi autor al acestui studiu. „Cu ajutorul studiului nostru desfăşurat în insula Daphne Major, am fost capabili să observăm împerecherea a două păsări din specii diferite şi apoi am putut urmări cum a avut loc speciaţia”, a completat aceasta.

Totul a început în 1981, când unul dintre studenţii lui Grant au observat o pasăre a cărui cântec era puţin diferit, cu un corp mai mare şi cu un alt cioc decât cele trei specii native de pe Daphne Major. „Nu l-am văzut zburând deasupra mării, dar l-am observat imediat după ce a ajuns. Era atât de diferit de celelalte păsări astfel încât ştiam că nu a eclozat pe Daphne Major”, a precizat Peter Grant, co-autor al studiului.

Mostrele de sânge şi ADN au permis cercetătorilor să descopere că pasărea stranie se trăgea din Geospiza conirostris de pe Insula Española, aflată la 100 de kilometri de Daphne Major. ”Big Bird”, aşa cum a fost poreclită, s-a împerecheat cu o femelă dintr-o specie nativă, numită Geospiz fortis şi astfel a apărut o nouă linie de „păsări mari”. Acest lucru s-a întâmplat pentru că pasărea nu a putut zbura înapoi pe insula originară şi masculul a fost forţat să se împerecheze cu o pasăre de pe Daphne Major.

Cercetătorii implicaţi în acest studiu au notat că o asemenea evoluţie rapidă a fost posibilă datorită izolării reproductive, care este un pas critic în crearea de noi specii rezultată în urma împerecherii a două specii diferite.

Procesul de evoluţie al organismelor este mult mai complex decât se credea

Teoria evoluţiei şi Big Bang-ul sunt reale, conform declaraţiilor Papei Francisc. ”Dumnezeu nu este un magician cu o baghetă magică”

Omul nu se trage din maimuţă! O nouă descoperire infirmă teoriile acceptate despre evoluţia umană

De ce nu poate cormoranul de Galapagos să zboare?

Traderii spun că Bitcoin ar putea ajunge la 74.000 de dolari. Ce formulă au folosit