Home » Natură » ”Râmele pe steroizi”, organisme cu o superputere uimitoare, au invadat ecosistemele Franţei timp de decenii

Publicat: 03.06.2018
Timp de două decenii, viermii plaţi cu cap de ciocan sau, după numele ştiinţific, genul Bipalium şi Diversibipalium, au invadat ecosistemele Franţei, hrănindu-se cu creaturi mici care trăiesc pe şi în sol.

Aceştia au corpuri musculare şi colorate, capete alungite precum rechinii-ciocan şi pot măsura până la 40 de centimetri, scrie Live Science.

Timp de 20 de ani, cinci specii invazive din acest gen au fost descoperite în regiuni ale Franţei sau în teritoriile franceze, conform unui studiu care a adunat relatări despre apariţiile în natură începând cu anul 1999. Este primul studiu care arată amploarea invaziei şi pune problema cu privire la impactul asupra ecosistemelor.

De asemenea, au o superputere: regenerarea. Atunci când părţi din corp sunt amputate, acestea reapar până la recompletarea totală.

Într-un caz, unui astfel de vierme trimis în spaţiu i-a crescut un al doilea cap după ce coada sa a fost amputată. Într-un alt studiu, cercetătorii au modificat procesul de regenerare astfel încât după amputarea capului, le-a crescut capete şi creiere care semănau cu cel al diferitelor specii.

Viermii plaţi pot ajunge în habitate străine din cauza comerţului cu plante. Speciile descoperite în acest caz se găsesc de obicei în părţile calde ale Asiei, conform lui Jean-Lou Justine, conducătorul studiului de la Muzeul Naţional de Istorie Naturală din Paris.

Succesul invaziei acestora se datorează faptului că se reproduc asexuat, ceea ce înseamnă că un singur individ produce mulţi descendenţi. „Alt motiv este lipsa prădătorilor”, a adăugat Justine. „Viermii produc chimicale care le dau un gust neplăcut, astfel că prădătorii îi evită”.

O boală înfricoşătoare cauzată de un vierme parazit se răspândeşte într-un ritm îngrijorător. ”Este ca şi cum ai avea un glonţ care se mişcă încet prin creier”