Home » Natura » Particule de plastic cad împreună cu zăpada în Arctica

Particule de plastic cad împreună cu zăpada în Arctica

Autor: Mihaela STOICA 08.17.2019
Particule de plastic cad împreună cu zăpada în Arctica
Particule microscopice de plastic cad din cer, o dată cu zăpadă, chiar şi în Arctica, arată un studiu recent realizat de o echipă de cercetători germano-elveţiană.

Oamenii de ştiinţă s-au declarat şocaţi de numărul mare de particule pe care le-au găsit în Arctica: mai mult de 10.000 pe litru.

Asta înseamnă că, chiar şi acolo, oamenii pot să respire microparticule de plastic din aer, deşi implicaţiile asupra sănătăţii rămân neclare.

Regiunea este adesea văzută ca unul dintre ultimele medii curate de pe Pământ, potrivit BBC.

În studiul lor publicat în jurnalul Science Advances, oamenii de ştiinţă au precizat că au găsit, de asemenea, particule de cauciuc şi fibre în zăpadă.

Cercetătorii au colectat probe de zăpadă din insulele Svalbard, pe care le-au analizat într-un laborator al Institutului Alfred Wegener din Bremerhaven, Germania. Aceştia au descoperit particule mult mai contaminante decât se aşteptau. Majoritatea părea să fie alcătuită din materiale naturale, precum celuloza vegetală şi blană animală. Au găsit însă şi particule de plastic, împreună cu fragmente de anvelope de cauciuc, lac, vopsea şi fibre sintetice.

„Ne aşteptam să găsim o anumită contaminare, dar să găsim atât de mult microplastic a fost un adevărat şoc. Este evident că majoritatea microplasticului din zăpadă provine din aer”, a afirmat pentru BBC dr. Melanie Bergmann, conducătoarea studiului.

Microplasticul este definit ca o particulă din plastic care măsoară sub 5 mm.

Cercetătoarea a susţinut că oamenii de ştiinţă nu cunosc dacă „materialele plastice sunt dăunătoare pentru sănătatea umană, însă trebuie să avem o grijă mult mai mare faţă de cum ne tratăm mediul”.

Echipa dr. Bergmann a analizat, de asemenea, şi zăpadă colectată din Germania şi Elveţia. Probele prelevate din unele zone din Germania au prezentat concentraţii mai mari decât în ​​zona arctică.

În privinţa modullu în care ajunge plasticul în Arctica, oamenii de ştinţă cred că microparticulele sunt suflate de vânt şi, prin mecanisme care nu sunt pe deplin înţelese, sunt transportate pe lungi distanţe pe calea aerului.

Particulele sunt apoi „spălate” din atmosferă prin precipitaţii, în special prin zăpadă.

Vă  recomandăm să citiţi şi: