Home » Natura » Meduzele-cyborg ar putea fi folosite pentru explorarea oceanelor

Meduzele-cyborg ar putea fi folosite pentru explorarea oceanelor

Adrian Popovici 02.15.2020
Meduzele-cyborg ar putea fi folosite pentru explorarea oceanelor
Proiectul aparţine unei echipe de cercetători americani şi presupune echiparea meduzelor cu senzori care să permită studierea adâncurilor.

O echipă de cercetători de la Universitatea Stanford şi de la Caltech propun o metodă inedită pentru explorarea oceanelor de pe planeta noastră: meduzele cyborg. Acestea ar putea să ajungă zone în care submarinele se dovedesc ineficiente sau chiar inutile, notează Futurism.

Cercetătorii au ataşat o serie de dispozitive microelectronice cu un consum redus de energie de partea inferioară a corpului unui meduze şi au creat un „biohibrid” care înoată de trei ori mai rapid faţă de cum ar face-o în mod obişnuit.

În cadrul unui experiment, oamenii de ştiinţă au dovedit că meduzele hibrid pot înota mai rapid, dar şi mai eficient. „Am arătat că sunt capabili să se mişte mult mai repede decât o fac în mod normal, fără un cost nejustificat pentru metabolismul lor”, explică Nicole Xu, co-autoare şi doctorandă în domeniul bioingineriei a Universităţii Stanford.

„Acest lucru relevă că meduzele au o capacitate neexploatată pentru înot mai rapid şi mai eficient”, explică Xu. Aceasta mai explică faptul că meduzele nu îşi folosesc această capacitate în mod uzual deoarece nu au un motiv anume să facă asta.

Oamenii de ştiinţă care au experimentat cu meduzele biohibride sunt de părere că acestea ar putea să reprezinte o inovaţie în ceea ce priveşte explorarea oceanelor. „Dacă putem găsi o modalitate de a direcţiona aceste meduze şi, de asemenea, să le echipăm cu senzori pentru a monitoriza asepecte precum temperatura oceanului, salinitatea, nivelul de oxigen şi aşa mai departe, am putea crea o reţea oceanică, cu adevărat globală, unde fiecare dintre roboţii meduză costă câţiva dolari”, explică John Dabiri, co-autor al studiului şi expert în inginerie mecanică al Caltech.

Studiul a fost publicat în Science Advances.

Robo-meduza care nu rămâne niciodată în pană de combustibil (VIDEO)