Home » Natura » Liber la vânarea cormoranilor în România

Liber la vânarea cormoranilor în România

06.08.2020
Liber la vânarea cormoranilor în România
Marele cormoran / Credit foto: Pixabay

Legea care permite vânarea cormoranilor a fost promulgată, spre mulţumirea fostului ministru al Agriculturii, Petre Daea. Perioada de vânătoare pentru cormoranul mare este între 1 septembrie – 28 februarie.

Legea care permite vânarea cormoranului mare a fost promulgată.

Fostul ministru al Agriculturii spune că va fi o cantitate mai mare de peşte în crescătorii şi ape şi nu vede de ce organizaţiile de protecţie a faunei ar avea vreo problemă.

„Mă simt confortabil că atât Parlamentul şi preşedintele au făcut un demers juridic necesar. Astăzi, cormoranii mănâncă mai mult peşte decât românii. Fermierii, piscicultorii au armă de apărare împotriva acestoră păsări ihtiofage care distrugeau masa”, a declarat fostul ministru al Agriculturii, Petre Daea, potrivit Mediafax.

În România sunt trei specii de cormorani

Preşedintele Federaţiei de pescuit sportiv susţine că populaţiile de cormorani afectează, într-adevăr, apele, dar legea este una forţată, fiindcă nu există un studiu clar asupra populaţiei păsărilor atât de mult dispreţuite de către Daea.

„Nu s-a făcut un studiu asupra cormoranilor să vadă care sunt efectivele şi pe specie, că sunt mai multe specii de cormorani, deci eu am perceput această mănuşă aruncată asupra cormoranilor ca un mod de a acoperi slaba producţie care se face acum, în acvacultură în special, şi a justifica cantităţile mici”, a precizat Ştefan Popescu.

În prezent, în lume mai trăiesc un număr de 28 specii de cormorani dintre care trei cuibăresc şi la noi în ţară, anume cormoranul comun (Phalacrocorax carbo) care atinge lugimea de circa 90 centimetri, fiind cel mai mare, cormoranul moţat (Phalacrocorax aristotelis), lung în medie de 70-75 centimetri, precum şi cormoranul mic (Phalacrocorax pygmaeus), de 40-50 centimetri lungime.

Toate speciile de cormorani preferă îndeosebi zonele tropicale şi temperate, fiind observaţi doar accidental în zonele polare.