Home » Natura » Cea mai mare colonie de țestoase verzi din lume este aproape dublă față de cum se credea. Imagini spectaculoase

Autor: Mihaela STOICA 06.13.2020

În Insula Raine, de la marginile exterioare ale Marii Bariere de Corali din Australia, se află cea mai mare colonie de țestoase verzi din lume.

Schimbarea climei și activitățile umane dăunătoare au dus la dispariția unor specii de animale sau la diminuarea numărului lor până în pragul extincției. O veste bună vine însă de la biologii marini care au anunțat că cea mai mare populație din lume de țestoase verzi este aproape de două ori mai mare decât s-a crezut anterior.

Anunțul a fost făcut de oameni de știință australieni după ce filmările din dronă au permis studierea mult mai bine a acestor animale care se întreptau spre zonele de cuibărit din Insula Raine.

Oamenii de știință australieni au stabilit că există aproximativ 64.000 de broaște țestoase verzi care așteaptă să depună ouă pe Insula Raine – o zonă de recif coralier de la marginile exterioare ale Marii Bariere de Corali. Acest număr este semnificativ mai mare față de ce credeau anterior cercetătorii.

„Atunci când am comparat datele din drone cu cifrele contorizate de observatori, am constatat că am subestimat numărul (broaștelor țestoase verzi n.r.) cu un factor de 1,73”, a declarat Richard Fitzpatrick, cercetător partener la Biopixel Oceans Foundation, citat de Reuters.

Numărul mare de broaște țestoase verzi, o veste bună

Aceasta este o veste bună pentru oamenii de știință preocupați de scăderea numărului de țestoase verzi.

Aflate pe lista animalelor pe cale de dispariție, multe țări au declarat ilegală prinderea broaștelor țestoase verzi, în timp ce terenurile pe care își au cuiburile au început să fie protejate.

Obținerea unei imagini exacte despre modul în care specia răspunde eforturilor de protecție a fost dificilă până acum.

Anterior, cercetătorii pictau o dungă albă non-toxică pe cochiliile țestoaselor pentru a le putea număra. Însă această modalitate de numerotare s-a dovedit a fi inexactă din cauza vizibilității slabe.

Studiul oamenilor de știință australieni a fost publicat în revista PLOS ONE.

Deşeurile umane reprezintă un pericol pentru broaştele ţestoase marine