Home » Natură » Un dinozaur avertizează omenirea: „Nu alegeți extincția!”. Campanie ONU inedită pentru schimbările climatice

Publicat: 29.10.2021
Sursa foto: United Nations Development Programme (UNDP)

Un dinozaur CGI vorbitor a ținut un discurs emoționant despre schimbările climatice în fața liderilor lumii în cadrul unui videoclip publicat de Organizația Națiunilor Unite.

Dinozarul, numit Frankie, seamănă destul de mult cu velociraptorii din filmul „Jurassic World”, iar vocea sa aparține mai multor celebrități, inclusiv actorul și muzicianul Jack Black pentru limba engleză și alte vedete precum Nikolaj Coster-Waldau de la „Game of Thrones” pentru limba daneză.

Videoclipul începe cu dinozaurul CGI care intră în încăperea Adunării Generale ONU din New York spre surprinderea delegaților aflați acolo. După o interacțiune comică între dinozaur și un agent de securitate, dinozaurul ajunge la microfon și ține un discurs despre urgența climatică, avertizând omenirea să nu aleagă extincția și spunându-le oamenilor să-și salveze specia.

„Cel puțin noi am avut un asteroid. Ce scuză aveți voi?”

„Știu câte ceva despre extincție. Vă spun sincer. Extincția este un lucru rău. Și să îți provoci propria extincție? În 70 de milioane de ani, asta e cea mai ridicolă chestie de care am auzit. Cel puțin noi am avut un asteroid. Ce scuză aveți voi?”, spune dinozaurul.

Mesajul principal este că subvențiile guvernamentale pentru combustibilii fosili trebuie eliminate astfel încât emisiile de gaze cu efect de seră să fie reduse, un subiect cheie pentru conferința COP26 care va fi organizată în Regatul Unit.

„Vă îndreptați spre un dezastru climatic, și totuși în fiecare an guvernele cheltuie sute de miliarde din fonduri publice pe subvenții pentru combustibili fosili”, a continuat dinozaurul.

Un nou raport în privința subvențiilor pentru combustibili fosili publicat la 26 octombrie de ONU a dezvăluit că guvernele lumii cheltuie 243 de miliarde de dolari anual pentru a susține companiile de combustibili fosili.

Această sumă ar fi suficientă pentru a vaccina fiecare persoană de pe planetă împotriva COVID-19, potrivit ONU.

„Aveți o oportunitate uriașă acum. Asta este marea șansă a omenirii”

„Eliminarea subvențiilor pentru combustibili fosili este o componentă importantă pentru orice soluție climatică completă. Prioritatea ar trebui să fie reducerea emisiilor. Eliminarea subvențiilor pentru combustibili fosili face parte din asta, la fel cum fac parte și stimulentele pentru regenerabile și carbon”, a explicat Michael Mann, climatolog la Universitatea de Stat din Pennsylvania.

Videoclipul mai subliniază și oportunitatea imensă pe care pandemia de COVID-19 a oferit-o omenirii pentru a face schimbări importante. „Aveți o oportunitate uriașă acum, în timp ce vă reconstruiți economiile și vă reveniți de pe urma pandemiei. Asta este marea șansă a omenirii”, a mai spus dinozaurul.

Deși videoclipul este amuzant, ideea că o specie dispărută trebuie să avertizeze o altă specie despre propria sa extincție este cu adevărat dureroasă.

Pământul ar putea deveni „extraterestru” pentru oameni până în anul 2500

Un Pământ „extraterestru pentru oameni”. Cum va arăta lumea noastră peste 500 de ani?

Un astrofizician avertizează că omenirea riscă „să fiarbă ca o broască într-o oală cu apă clocotită”

Un studiu susține că prăbușirea ecosistemelor oceanice ar putea devasta omenirea în următorii 25 de ani

Un bărbat îmbrăcat cu pelerină și joben a încercat să urce spre Vârful Omu
„Epoca de aur” a relațiilor dintre Marea Britanie și China s-a încheiat
Noi studii arată direcții promițătoare în lupta împotriva îmbătrânirii
Monede romane vechi, considerate false și descoperite acum 300 de ani în Transilvania, au fost autentificate
Cercetătorii au simulat o gaură de vierme fără să creeze o ruptură în structura spațiu-timp
Un studiu contrazice o idee răspândită despre obiceiurile de împerechere ale oamenilor
Barajele ar putea fi o alternativă în hrănirea sustenabilă a lumii
Legăturile dintre două mari puteri antice, dezvăluite de rămășițele unei maimuțe
Top 10 cele mai bune filme de Crăciun
Cum ne afectează tenul alimentele de Crăciun și ce recomandă dermatologii?
Oamenii pretențioși își aleg mâncarea în funcție de culoarea farfuriei, arată un studiu
Infecțiile bacteriene, a doua cauză de deces la nivel mondial
1 decembrie 1918, Ferdinand I și Regina Maria revin în București. „Ne întorsesem ca Rege și Regină a tuturor românilor”
Marte ar fi avut atât de multă apă încât planeta ar fi fost acoperită de un ocean global
Cele mai geroase ierni din România. Unde a fost Polul frigului în 1942?
Pisaniile lui Ștefan cel Mare, găsite în Herson. „Sunt neatinse, în siguranță”