Home » Stiinta » De ce nu cred oamenii de ştiinţă în Dumnezeu?

De ce nu cred oamenii de ştiinţă în Dumnezeu?

Descopera 11.22.2015
De ce nu cred oamenii de ştiinţă în Dumnezeu?
Biologul Richard Dawkins vorbeşte despre Dumnezeu şi de ce foarte puţini oameni de ştiinţă cred într-o zeitate supranaturală. El demontează şi ideea că Einstein ar fi spus că el crede în Dumnezeu.

Renumitul biolog Richard Dawkins a explicat pe scurt de ce oamenii de ştiinţă nu cred în Dumnezeu sau, mai exact, de ce foarte puţini o fac.

„Unii oameni de ştiinţă cred în Dumnezeu. Nu prea mulţi. Dacă îi iei pe cei de elită, cam 10% cred într-un fel de zeitate. Când spui că nu poţi să dovedeşti că Dumnezeu nu există, este adevărat. Sunt tot felul de chestii pe care nu poţi să le dovedeşti – spiriduşii, zânele. Este datoria cuiva care vrea să creadă în ceva să demonstreze, nu este datoria cuiva care nu crede în ceva să demonstreze că acel ceva nu există. Nu poţi să dovedeşti că ceva nu există. Poţi doar să nu reuşeşti să dovedeşti că există. Şi nu a existat niciodată vreo dovadă convingătoare despre un creator supranatural sau Dumnezeu”, spune Dawkins, conform Business Insider.

El demontează şi ideea că Einstein ar fi crezut în Dumnezeu.

„Einstein nu credea în Dumnezeu, el folosea Dumnezeu ca limbaj, ca o modalitate metaforică de a se referi la ceea ce nu înţelegem încă. Einstein spunea că ar vrea să ştie dacă Dumnezeu a avut de ales când a creat Universul. Ce voia să spună era dacă există doar un singur fel de a fi al Universului, dacă există doar un singur fel de Univers sau mai multe feluri. El mai spunea că Dumnezeu nu joacă zaruri. Ce voia să spună era că nu credea în principiul incertitudinii al lui Heisenberg, nu a vrut să spună că el crede în Dumnezeu”, a explicat Richard Dawkins.