Home » Știință » NASA dezvăluie imagini spectaculoase cu planeta Pământ – FOTO+VIDEO

NASA dezvăluie imagini spectaculoase cu planeta Pământ – FOTO+VIDEO

Publicat: 17.12.2015
Capturile foto au fost realizate cu ajutorul unei camere foarte avansate

Până în momentul de faţă, majoritatea imaginilor care surprind suprafaţa planetei Pământ reprezintă de fapt detalii captate în perioade diferite de timp şi asamblate apoi pentru a crea o fotografie de ansamblu. NASA a reuşit să depăşească acest obstacol, realizând instantanee de înaltă rezoluţie cu planeta noastră.

Astronomii au surprins imaginile cu ajutorul unei camere performante, denumită Eart Polychromatic Imaging Camera, pe scurt EPIC. Dispozitivul a fost ataşat satelitului artificial DSCOVR (Deep Space Climate Observatory), aflat la o distanţă de aproximativ 1,6 milioane de kilometri faţă de Terra.

Tehnologia avansată folosită la fabricarea camerei îi permite acesteia să capteze imagini de înaltă rezoluţie o dată la două ore. Mecanismul de funcţionare al aparaturii de fotografiat este compus din senzori ce pot acţiona simultan atât în spectrul vizibil, cât şi în cel ultraviolet şi infraroşu.

Prin urmare, EPIC este capabilă să suprindă detalii precum vegetaţia de pe planeta noastră, aerosolii sau stratul de ozon.

De exemplu, cu ajutorul imaginii de mai sus, oamenii de ştiinţă au putut identifica înălţimea la care se află norii, dar şi locaţia exactă a acestora. Informaţiile obţinute vor putea fi folosite pentru a studia modul în care evoluează situaţia climatică de pe Glob.

Sursa: huffingtonpost.com