Home » Știință » NASA a făcut un anunţ ISTORIC în urma descoperirilor făcute recent cu ajutorul telescopului Kepler – VIDEO

Publicat: 12.05.2016
Telescopul Kepler a fost lansat în spaţiul cosmic la data de 7 martie 2009.
Astronomii NASA implicaţi în misiunea organizată cu ajutorul telescopului spaţial Kepler au anunţat descoperirea a 1284 de exoplanete. Dintre acestea, nouă sunt considerate potenţial locuibile .

Aceasta este cea mai mare descoperire de acest tip făcută până acum, dat fiind faptul că acum numărul exoplanetelor identificate practic s-a dublat. Reuşita a fost obţinută folosindu-se o tehnică nouă, care le permite oamenilor de ştiinţă să evalueze probabilitatea ca obiectele cosmice reperate să fie într-adevăr planete şi nu sunt rezultatul activităţii altor corpuri cereşti.

,,Dorim să anunţăm că numărul planetelor identificate cu ajutorul telescopului Kepler s-a dublat. Acest lucru ne dă speranţa că undeva acolo, în apropierea unei stele asemănătoare cu Soarele, putem descoperi în cele din urmă o planetă similară cu Terra”, a afirmat cercetătoarea Ellen Stofan, în cadrul unei conferinţe de presă susţinută de NASA.

Kepler identifică noi obiecte cosmice examinând lumina provenită de la stele îndepărtate. Orice semnal emis de aceste surse ar putea indica prezenţa unei noi planete. Acesta e cel mai bun sistem creat până acum, însă el poate produce o mulţime de rezultate false, deoarece planetele nu sunt singurele corpuri care pot estompa lumina unei stele. De exemplu, ar putea fi un sistem binar de stele, o stea pitică maro sau doar o stea cu masă mică.

Sursa:youtube.com/Newsy

Până nu demult, identitatea exoplanetelor era verificată cu ajutorul telescoapelor de la sol, însă această metodă este extrem de costisitoare şi presupune efectuarea unor cercetări pe o perioadă lungă de timp. Astfel, de la lansarea misiunii Kepler, în urmă cu 7 ani, a fost confirmată prezenţa a numai 984 de exoplanete.

Cu ajutorul noii tehnologii, astronomii pot verifica dacă un anumit obiect cosmic este, într-adevăr, o planetă, fără a se mai folosi de ajutorul dat de telescoapele aflate la sol. Metoda constă în calcularea a două elemente: semnalul obţinut în urma studierii tranzitului respectivului corp ceresc, respectiv frecvenţa cu care se produc semnalele provenite de la obiecte cosmice care nu sunt planete. Rezultatele obţinute în urma acestor analize sunt interpretate de oamenii de ştiinţă pe o scală de la 0 la 1. Candidaţii cu o fiabilitate mai mare de 99% sunt denumiţi ,,planete validate,” fără a mai fi nevoie ca cercetătorii să efectueze alte observaţii ulterioare.

Cu ajutorul acestei tehnici, au fost validate până în prezent 1.935 de exoplanete, 1.284 dintre acestea fiind descoperite recent. Dintre toate acestea, în jur de 100 de planete sunt similare ca dimensiuni cu Pământul. Toate aceste obiecte au fost descoperite cu ajutorul telescopului Kepler între anii 2009 şi 2013.

Cu ajutorul acestor noi rezultate, cercetătorii NASA speră că pot răspunde la întrebarea : ,,Suntem singuri in Univers?”. Pentru a dezlega acest mister,  specialiştii folosesc semnalul emis în timpul tranzitul planetelor, cu scopul de a le estima dimensiunile şi a afla cât de departe se află acestea faţă de stelele în jurul cărora orbitează. Astronomii susţin că astfel pot fi obţinute indicii privind posibilitatea ca acea planetă să găzduiască organisme vii.

În baza acestor criterii, cercetătorii NASA au aflat că nouă dintre exoplanetele descoperite sunt locuibile. Ele au dimensiuni de două ori mai mici decât cea a Pământului şi sunt situate în ,,zona Goldilocks” a stelei lor. Acest lucru înseamnă că ele nu sunt prea aproape şi nici prea de departe de stelele în jurul cărora orbitează, motiv pentru care pe suprafeţele lor ar putea fi descoperite zone acoperite cu apă.

Cum au dovedit fizicienii spanioli că Universul putea fi structurat numai sub formă tridimensională

Scurgerile antice de sub Colosseum dezvăluie oasele unui gladiator neașteptat
Motivul incredibil pentru care o femeie a oprit ventilatorul colegei de salon
O breșă de securitate la WhatsApp a compromis 360 de milioane de numere de telefon
Francezii au predat la poliție zeci de mii de arme de foc
Constituţia din Transilvania care i-a marginalizat pe români mai bine de 150 de ani
Când crede Elon Musk că vor începe testele pe oameni cu cipul cerebral Neuralink?
Joe Biden, dispus să se întâlnească cu Vladimir Putin pentru a pune capăt războiului
Un grup internațional de experți a votat pentru retragerea secundei bisecte până în 2035
Țara care a lansat primul vaccin împotriva malariei din lume
O fosilă rară a unei specii de leu american dispărute de 11.000 de ani, descoperită în fluviul Mississippi
O nouă exoplanetă de tipul super-Jupiter, cea mai tânără descoperită cu proprietăți cunoscute
Persoanele cu depresie prezintă o probabilitate mai scăzută de a avea copii
O specie pierdută de porumbel a fost văzută din nou după mai bine de 100 de ani
Ce dezvăluie ultima cină a primelor animale care au trăit pe Terra?
Dalai Lama, al 14-lea lider spiritual tibetan. „Oamenii trebuie iubiți si lucrurile folosite. Haosul lumii de astăzi este că iubim lucrurile și folosim oamenii”
Bacteria care descompune nicotina a fost găsită în stomacurile șoarecilor
Cum afectează consumul de alcool din timpul sarcinii dezvoltarea fătului?
Îndulcitorii artificiali distrug bacteriile rezistente la antibiotice