Home » Stiinta » NASA a făcut un anunţ ISTORIC în urma descoperirilor făcute recent cu ajutorul telescopului Kepler – VIDEO

Autor: Alin Motogna 05.12.2016
Telescopul Kepler a fost lansat în spaţiul cosmic la data de 7 martie 2009.
Astronomii NASA implicaţi în misiunea organizată cu ajutorul telescopului spaţial Kepler au anunţat descoperirea a 1284 de exoplanete. Dintre acestea, nouă sunt considerate potenţial locuibile .

Aceasta este cea mai mare descoperire de acest tip făcută până acum, dat fiind faptul că acum numărul exoplanetelor identificate practic s-a dublat. Reuşita a fost obţinută folosindu-se o tehnică nouă, care le permite oamenilor de ştiinţă să evalueze probabilitatea ca obiectele cosmice reperate să fie într-adevăr planete şi nu sunt rezultatul activităţii altor corpuri cereşti.

,,Dorim să anunţăm că numărul planetelor identificate cu ajutorul telescopului Kepler s-a dublat. Acest lucru ne dă speranţa că undeva acolo, în apropierea unei stele asemănătoare cu Soarele, putem descoperi în cele din urmă o planetă similară cu Terra”, a afirmat cercetătoarea Ellen Stofan, în cadrul unei conferinţe de presă susţinută de NASA.

Kepler identifică noi obiecte cosmice examinând lumina provenită de la stele îndepărtate. Orice semnal emis de aceste surse ar putea indica prezenţa unei noi planete. Acesta e cel mai bun sistem creat până acum, însă el poate produce o mulţime de rezultate false, deoarece planetele nu sunt singurele corpuri care pot estompa lumina unei stele. De exemplu, ar putea fi un sistem binar de stele, o stea pitică maro sau doar o stea cu masă mică.

Sursa:youtube.com/Newsy

Până nu demult, identitatea exoplanetelor era verificată cu ajutorul telescoapelor de la sol, însă această metodă este extrem de costisitoare şi presupune efectuarea unor cercetări pe o perioadă lungă de timp. Astfel, de la lansarea misiunii Kepler, în urmă cu 7 ani, a fost confirmată prezenţa a numai 984 de exoplanete.

Cu ajutorul noii tehnologii, astronomii pot verifica dacă un anumit obiect cosmic este, într-adevăr, o planetă, fără a se mai folosi de ajutorul dat de telescoapele aflate la sol. Metoda constă în calcularea a două elemente: semnalul obţinut în urma studierii tranzitului respectivului corp ceresc, respectiv frecvenţa cu care se produc semnalele provenite de la obiecte cosmice care nu sunt planete. Rezultatele obţinute în urma acestor analize sunt interpretate de oamenii de ştiinţă pe o scală de la 0 la 1. Candidaţii cu o fiabilitate mai mare de 99% sunt denumiţi ,,planete validate,” fără a mai fi nevoie ca cercetătorii să efectueze alte observaţii ulterioare.

Cu ajutorul acestei tehnici, au fost validate până în prezent 1.935 de exoplanete, 1.284 dintre acestea fiind descoperite recent. Dintre toate acestea, în jur de 100 de planete sunt similare ca dimensiuni cu Pământul. Toate aceste obiecte au fost descoperite cu ajutorul telescopului Kepler între anii 2009 şi 2013.

Cu ajutorul acestor noi rezultate, cercetătorii NASA speră că pot răspunde la întrebarea : ,,Suntem singuri in Univers?”. Pentru a dezlega acest mister,  specialiştii folosesc semnalul emis în timpul tranzitul planetelor, cu scopul de a le estima dimensiunile şi a afla cât de departe se află acestea faţă de stelele în jurul cărora orbitează. Astronomii susţin că astfel pot fi obţinute indicii privind posibilitatea ca acea planetă să găzduiască organisme vii.

În baza acestor criterii, cercetătorii NASA au aflat că nouă dintre exoplanetele descoperite sunt locuibile. Ele au dimensiuni de două ori mai mici decât cea a Pământului şi sunt situate în ,,zona Goldilocks” a stelei lor. Acest lucru înseamnă că ele nu sunt prea aproape şi nici prea de departe de stelele în jurul cărora orbitează, motiv pentru care pe suprafeţele lor ar putea fi descoperite zone acoperite cu apă.

Cum au dovedit fizicienii spanioli că Universul putea fi structurat numai sub formă tridimensională