Home » Stiinta » Oboseala cronică ar putea avea o altă cauză. Ce au descoperit cercetătorii

Oboseala cronică ar putea avea o altă cauză. Ce au descoperit cercetătorii

Descopera 06.30.2016
Oboseala cronică ar putea avea o altă cauză. Ce au descoperit cercetătorii
Neurastenia este greu de diagnosticat, abia anul trecut a fost clasificată ca fiind o boală reală, iar opţiunile medicamentoase sunt limitate şi controversate.

Cercetătorii au identificiat indicatori biologici atât în bacteriile din instestine, cât şi în celulele din sânge care pot fi utilizate pentru diagnosticarea sindromului oboselii cronice (neurastenia). Rezultatele au ieşit pozitive în cazul a peste 80% dintre persoanele testate.

Cercetarea va permite diagnosticarea mult mai rapidă şi cu o mai mare acurateţe a pacienţilor. Ceea ce va conduce către o mai bună înţelegere a cauzelor care produc boala.

Cercetătorii de la Universitatea Cornell au utilizatind indicatori biologici pentru diversitatea bacteriilor din intestine, precum şi indicatori inflamatori (lipolizaharide şi proteina C-reactivă) pentru a diagnostica prezenţa sau absenţa neuroasteniei la peste 87 de pacienţi.

Din acest grup, 43 aveau neuroastenie, iar 39 erau sănătoşi. Prin simpla evaluare a indicatorilor biologici, rezultatele au avut o acurateţe de 83 de procente.

,,Munca noastră ne-a demonstrat că bioflora intestinală a pacienţilor cu sindromul oboselii cronice era anormală, probabil provocând boli gastrointestinale şi inflamatorii,” a afirmat Maureen Hanson, autorul studiului. ,,În plus, descoperirile noastre dovedesc faptul că boala are origini medicale şi nu psihologice,” a adăugat el. Este un lucru foarte important deoarece mulţi doctori consideră sindromul oboselii cronice ca fiind doar extenuare.

Cercetările au demonstrat că pacienţii cu neurastenie aveau o diversitate mult mai mică a bacteriilor din intestine, în special lipseau bacteriile anti-inflamatoare.  De asemenea, au identificat schimbări ale indicatorilor inflamatori din sânge, motivul fiind problemele intestinale, care ar putea agrava boala.

,,În viitor, am putea folosi această tehnică ca una complementară pentru bolile non-invazive, dacă am avea o idee mult mai concretă asupra importanţei microbilor din intestinele pacienţilor, medicii ar putea prescrie schimbarea dietei alimentare, administrarea de prebiotice şi probiotice pentru a ajuta la tratarea bolii,” a afirmat Ludovic Gilateaux, autorul noii lucrări.

Aceasta nu este prima încercare a cercetătorilor de a găsi o legătură biologică a neurasteniei. La începutul anului, un grup de cercetători din Australia au utilizat polimorfisme nucleoide unice pentru a detecta neurastenia  în peste 80% din cazuri.

Oamenii de ştiinţă au descoperit că un anumit tip de medicament folosit în tratarea cancerului poate alina simptomele, noile descoperiri susţin că există o legătură între sistemul imunitar şi boală.

Sursa: Science alert