Home » Stiinta » Un miliardar rus are un plan nebunesc de a ajunge la o planetă din apropiere, care ar putea găzdui viaţă

Autor: Alin Motogna 08.27.2016
Magnatul nu este la prima iniţiativă de acest gen.

În luna aprilie a acestui an, miliardarul rus Yuri Milner anunţa că va investi 100 de milioane de dolari într-un proiect care viza cercetarea unui sistem stelar aflat în apropierea celui din care planeta noastră face parte. Misiunea, denumită ,,Breakthrough Starshot”, urma să se desfăşoare cu ajutorul unor navete spaţiale propulsate cu unde laser la viteze care puteau echivala chiar şi cu 20% din cea de propagare a luminii.

Milner, împreună cu celebrul fizician Stephen Hawking, a ales ca destinaţie Alpha Centauri, al doilea cel mai apropiat sistem stelar faţă de Terra. Din câte se ştie până în momentul de faţă, acesta se află la o distanţă de aproximativ 4,37 de ani-lumină faţă de planeta noastră şi ar conţine planete potenţial locuibile. Una dintre acestea a fost confirmată deja şi se numeşte ,,Proxima b”.

Specialiştii estimează că primele vehicule ale proiectului ,,Breakthrough Starshot” vor fi lansate în următorii 20-30 de ani, iar primele imagini cu Proxima b le vom obţine de-abia în jurul anului 2060. Fotografiile urmează să fie realizate cu ajutorul navetelor spaţiale StarChip, care vor circula cu viteze de până la 215 milioane de kilometri pe oră.

Până în momentul de faţă, a fost produs doar prototipul unui StarChip. Milner spune că acesta nu este modelul final şi, că înainte de a fi lansat în spaţiul cosmic, sistemul va fi îmbunătăţit cu camere foto şi video, propulsoare de fotoni şi sisteme de alimentare, navigaţie şi comunicaţii.

,,Descoperirea lui Proxima b ne furnizează o locaţie sigură pentru desfăşurarea unei misiuni. Durata de viaţă a acestei planete este de câteva trilioane de ani, adică de câteva mii de ori mai mare decât cea a Soarelui. Prin urmare, o planetă ce orbitează în apropierea lui Proxima Centauri ar fi cea mai bună locaţie pentru mutarea civilizaţiei noastre după ce Soarele nu va mai exista, peste cinci miliarde de ani de acum înainte”, a declarat pentru Business Insider fizicianul Avi Loeb (Universitatea Harvard), unul dintre consultanţii implicaţi în proiectul Breakthrough Starshot.

Nu este pentru prima dată când Yuri Milner investeşte în iniţiative ştiinţifice. De exemplu, în iulie 2015, el a colaborat cu Stephen Hawking pentru proiectul ,,Breakthrough Listen”, un concept care viza identificarea unor noi stele pentru a găsi viaţă extraterestră.

Sursa: businessinsider.com