Home » Știință » Prima ţară care legalizează naşterea copiilor proveniţi din trei părinţi

Prima ţară care legalizează naşterea copiilor proveniţi din trei părinţi

Publicat: 18.12.2016
ADN-ul donatorilor poate rezolva problemele genetice înnăscute.

În Marea Britanie a devenit legală crearea copiilor proveniţi din trei părinţi, folosing ADN-ul unui donator pentru a rezolva probleme genetice.

Instituţia HFEA (Human Fertilization and Embryology Authority) a aprobat utilizarea acestei tehnici elaborate de cercetătorii britanici, pentru a înlocui  ADN-ul mitocondrial defect cu cel sănătos de la altă femeie, pentru a preveni existenţa bolilor genetice.

Drept urmare, copilul ar avea două mame biologice şi un tată, ceea ce ar putea cauza unele probleme în ceea ce priveşte custodia copilului şi o eventuală moştenire.

Totuşi, HFEA a aprobat această tehnică doar în anumite cazuri şi ca o ultimă soluţie. În acest context, această procedură poate schimba în bine vieţile multor familii, conform spuselor lui Sally Cheshire, preşedinta HFEA. Copiii născuţi cu gene defecte în mitocondrie pot suferi o mulţime de boli genetice, unele fatale. ADN-ul mitocondrial provine de la mamă.

Această procedură poate fi implementată deja de la începutul anului 2017, cu primii copii născuţi la sfârşitul anului.

Marea Britanie este prima ţară care legalizează această procedură, dar primul copil născut cu ajutorul acestei proceduri este din Mexic, unde nu exista o lege care să interzică această procedură.

O tehnică asemănătoare a fost folosită în SUA, unde se transfera citoplasmă, dar această procedură a fost interzisă la sfârşitul anilor ’90.

Tehnica aceasta a fost de asemenea criticată: nu se ştie ce efecte asupra bazinului genetic vor exista pe termen lung şi deschide calea altor proceduri, preacum cea în care opii au caracteristicile genetice stabilite dinainte.

Sursa: The Huffington Post