Home » Stiinta » O descoperire impresionantă, la 3.000 de km sub Alaska şi Siberia, scoate la iveală ce se află în miezul Pământului. Este la fel de fierbinte precum Soarele

Autor: Alexandru Voiculescu 12.22.2016
Această descoperire a fost făcută de o echipă de cercetători de la Technical University din Danemarca, după ce au analizat datele a trei sateliţi de la ESA (European Space Agency), numiţi împreună Swarm.

Un râu de fier topit, la fel de fierbinte ca suprafaţa Soarelui, a fost descoperit sub Alaska şi Siberia, la 3000 de kilometri adâncime.

Un curent de fier topit s-a găsit la 3000 de kilomtetri adâncime, sub Alaska şi Siberia, cu o lungime de 420 km. În ultimele două, decenii, s-a observat că acesta şi-a triplat viteza.

Lansaţi în 2013, Swarm au scanat structura internă a planetei, descoperind componente noi cu privire la interiorul Terrei.

Această descoperire este importantă în contextul înţelegerii fluctuaţiilor câmpului magnetic al Pământului, conform teoriei că acesta este creat de activitatea din miezul planetei.

”Ştim mai multe despre Soare decât despre miezul Pământului. Descoperirea este un pas interesant în a afla mai multe despre cum funcţionează interiorul planetei noastre,” afirmă Chris Finaly, unul dintre cercetători.

Miezul planetei este solid, reprezentând două treimi din mărimea Lunii, cu temperaturi de 5400 de grade Celsius, aproape cât temperatura de pe suprafaţa Soarelui (5505 grade Celsius).

În jurul acestuia este miezul extern, cu o grosime de 2000 km, conţinând în principal fier şi nichel. Diferenţele de presiune şi temperatură din acest strat creează mişcările din metalul lichid şi împreună cu rotirea planetei, generează curent electric, care la rândul ei generează câmpul magnetic.

Astfel, au descoperit cercetătorii acest râu din interorul miezului extern. Au observat un flux magnetic sub Alaska şi Siberia. De asemenea, fluxul acesta nu rămânea într-o singură poziţie, ci avansa cu o viteză care creşte, din 2000 până astăzi şi-a triplat viteza, ajungând la 50 de kilometri pe an.

Până în prezent, nu se ştie de ce acest curent creşte în viteză, dar ipoteza principală este că face parte din ciclurile planetei. Dacă acest ciclu ar fi cunoscut, s-ar putea prezice şi mişcările câmpului magnetic, inclusiv schimbarea polilor.

Crusta stelara este de 10 miliarde ori mai puternica decat otelul