Home » Stiinta » ESA va trebui să aleagă o nouă misiune spaţială din trei propuneri. Toate au implicaţii importante pentru ştiinţă

Autor: Alexandru Voiculescu 05.09.2017
Trei proiecte ale Agenţiei Spaţiale Europene se luptă pentru finanţare, dar numai una poate obţine acest beneficiu. Misiunile sunt numite ARIEL, THOR şi XIPE şi au scopul de a studia exoplanetele, fizica plasmei cosmice, respectiv emisiile cu radiaţii X.

Din păcate, ESA va trebui să aleagă doar una singură în noiembrie a acestui an şi va fi lansată în anul 2025, scrie IFL Science.

Fiecare misiune are punctele sale specifice. Probabil cea mai populară este ARIEL (Atmospheric Remote-Sensing Infrared Exoplanet Large), care poate studia atmosferele a 500 de planete.

Noua misiune poate ajuta la elaborarea unei noi metode de a studia aceste atmosfere, care la rândul ei ne poate duce mai aproape la noi descoperiri, inclusiv, descoperirea vieţii extraterestre, deşi este puţin probabil pentru planete atât de îndepărtate de un soare. Totuşi, va determina compoziţiile chimice ale exoplanetelor şi condiţiile fizice ale acestora.

THOR (Turbulence Heating ObserveR) va încerca să determine modul în care plasma este încălzită în cosmos. Misiunea va orbita Pământul şi va observa interacţiunea dintre vânturile solare şi câmpul magnetic al Terrei.

XIPE (X-ray Imaging Polarimetry Explorer) va putea studia emisiile cu radiaţii X ale corpurilor cereşti precum supernovele şi găurile negre. Miza va fi aflarea modului în care materia se comportă în aceste condiţii extreme.

Agenţia Spaţială Europeană se alătură NASA într-o misiune istorică în care oamenii nu au mai participat de 45 de ani