Home » Stiinta » Noua tehnică ce ar putea salva bolnavii de LEUCEMIE. Transformarea celulelor stem în celule sanguine

Oana Bujor 05.20.2017
Cercetătorii au reuşit să transforme celuele stem în celule sanguine. Descoperirea ar putea fi utilizată pentru producerea de noi tratamente pentru bolile de sânge, inclusiv leucemia.

În cadrul a două experimente, publicate în revista Nature, cercetătorii au demostrat tehnica de transformare a celulelor stem în celule sanguine. ,,Acest pas reprezintă o nouă oportunitate pentru pacienţii cu boli genetice ale sângelui, utilizarea modificării genelor pentru corectarea defectelor genetice şi crearea celulelor sanguine funcţionale,” afirmă Ryohichi Sugimura, principalul autor al studiului.

Un alt beneficiu remarcabil al tehnicii ar putea fi reprezentat de crearea unei ,,rezerve de sânge nelimitate” prin utilizarea celulelor de la orice donator, a adăugat el.  Celulele stem embrionale umane au fost izolate prima dată în 1998, informează AFP.  Zece ani mai târziu, cercetătorii au reuşit să genereze un alt tip de celule ce puteau fi utilizate în diferite scopuri. Acestea au fost utilizate pentru crearea neuronilor şi a celulelor cardiace.

Sugimura şi colegii săi au patentat un proces în trei paşi pentru a obţine din celule stem celule sanguine.

Primul pas a fost stimularea celulelor stem embrionale să se metamorfozeze în ţesut embrional, printr-un proces natural acestea ar putea duce la creşterea celulelor stem din sânge. Al doilea pas a implicat realizarea experimentelor cu ajutorul a sute de proteine pentru controlarea funcţiei genelor, în mare parte în timpul dezvoltării embrionale.

Experţii au descoperit că cinci proteine au stimulat celulele stem să producă compuşi ai celulelor sanguine.  În cele din urmă, aceste celule stem din sânge au fost transplantate în măduva şoarecilor vii.