Home » Stiinta » O nouă tehnică ar putea ajuta la tratarea Alzheimerul şi a altor boli asociate vârstnicilor

Oana Bujor 06.05.2017
Experţii israelieni au descoperit o tehnică eficientă de eliminare a celulelor senescente care contribuie la instalarea bolilor neurodegenerative, precum Alzhemerul şi arterocleroza.

Un cercetător israelian a descoperit prima încercare terapeutică de eradicare a celulelor senescente, prin acumuarea cărora pot apărea bolile vârstei a doua, informează Israel21

Atunci când funcţionează în parametri normali, senescenţa celulară este un proces benefic ce opreşte proliferarea celulelor din cauza stresului şi a degradării. Însă, în timpul îmbătrânirii, celulele senescente încep să se acumuleze, provocând inflamaţii şi diverse afecţiuni.

,,În cantităţi mici, aceste celuele previn creşterea tumorilor şi ajută la vindecarea rănilor ,” afirmă Valery Krizhanovsky, biolog molecular. ,,Dar în timp ce se acumulează declanşează inflamaţii şi chiar cancer,” adaugă el.

Expertul a identificat două proteine responsabile pentru rezistenţa celulelor senescente la apoptoză ( sinucidere celulară). Aceasta a descoperit două modalităţi de a opri aceste proteine atât în celulele şoarecilor, cât şi în cele ale oamenilor. Krizhanovsky crede că astfel ar putea fi tratate boli asociate acestui tip de celule.

,,Eliminarea eficientă a celulelor senescente şi îndepărtarea acestora ar putea preveni sau chiar întârzia disfuncţiile ţesuturilor, astfel prelungind speranţa de viaţă,” spune el.