Home » Stiinta » Abilitate REMARCABILĂ a creierului uman: poate crea structuri care ating aproximativ 11 dimensiuni. ,,Am descoperit o lume pe care nici nu puteam să ne-o imaginăm”

Autor: Oana Bujor 06.14.2017
Neurologii au utilizat o serie de calcule matematice pentru a analiza structura creierului uman. Conform analizei, creierul conţine structuri geometrice care pot opera în 11 dimensiuni.

Oamenii sunt obişnuiţi cu perspectiva 3D a lumii, însă noul studiu ar putea reprezenta o evoluţie a modului în care înţelegem materialul din care este realizat creierul uman, informează Science Alert.

Modelul a fost produs de cercetătorii elveţieni în cadrul proiectului Blue Brain. Cu ajutorul topologiei algebrice (o multitudine de calcule matematice utilizate pentru descrierea proprietăţilor obiectelor şi a spaţiului în pofida schimbării formei acestora), experţii au descoperit că mai multe grupuri de conexiuni neuronale se adună în ,,clici”, numărul de neuroni dintr-o clică formând un obiect geometric înalt-dimensional (hight-dimensional).

,,Am descoperit o lume pe care nici nu puteam să ne-o imaginăm,” a declarat neurologul EPFL din cadrul institutului din Elveţia. ,,Există zeci de milioane de obiecte, chiar şi în zonele restrânse ale creierului, care alcătuiesc până la şapte dimensiuni. În unele reţele am descoperit structuri ce au până la 11 dimensiuni,” a adăugat neurologul.

Creierul uman conţine aproximativ 86 de miliarde de neuroni care alcătuiesc conexiuni multiple, astfel fiind realizată capacitatea umană de gândire şi conştiinţă.

Pentru a realiza testele matematice, echipa a utilizat un model detaliat al neocortexului. Neocortexul este considerat de cercetători una dintre zonele creierului evoluate, cel mai recent fiind asociată funcţiilor precum cogniţia sau percepţia senzorială. După realizarea modelului matematic şi testarea acestuia într-un mediu virtual, experţii au reuşit să confirme rezultate şi în cazul ţesutului cerebral real, recoltat de la şoareci. Conform cercetării, topologia algebrică furnizează instumente matematice pentru discernerea detaliilor reţelelor neuronale atât în perspectivă, cât şi la un nivel individual al neuronilor. Descoperirea furnizează o nouă perspectivă privind modul în care creierul procesează informaţia.

Utilizatorii WhatsApp vor putea face apeluri vocale și video inclusiv pe versiunea desktop