Home » Stiinta » Descoperire remarcabilă a savanţilor la marginea sistemului nostru solar: există de şapte ori mai multe comete decât s-a crezut anterior

Autor: Alexandru Voiculescu 07.27.2017
Un nou studiu arată că marginea Sistemului Solar abundă în comete, mai mult decât s-a crezut iniţial. Aceste corpuri masive îngheţate pot completa o orbită în jurul Soarelui în sute sau chiar mii de ani, astfel, este de înţeles faptul că se cunosc foarte puţine despre ele.

Echipa de cercetători condusă de Jet Propulsion Laboratory al NASA a foslosit datele culese de nava spaţială WISE pentru a estima populaţiile de comete din colţul nostru de galaxie, scrie Science Alert.

Cometele descoperite au o circumferinţă de cel puţin un kilometru şi sunt de şapte ori mai abundente decât s-a prezist anterior. „Ştim acum că există mai mult material vechi care provine din Norul Oort decât am crezut iniţial”, precizează James Bauer, cercetător la Universitatea din Maryland şi autorul principal al acestui studiu.

De asemenea, cercetătorii au emis ipoteza conform căreia aceste comete au apărut din ipoteticul Nor Oort – bula de material îngheţat care care înveleşte sistemul nostru solar, aflându-se chiar şi după regiunile externe ale Centurii Kuiper.

Bauer adaugă faptul că „numărul de comete spune ceva despre cantitatea de material care a rămas în urma formării Sistemului Solar”.

Echipa a mai descoperit şi că aceste comete sunt în medie de două ori mai mari ca cele din „familia Jupiter” – corpuri cosmice ale căror orbită relativ scurtă de 20 de ani în jurul Soarelui a fost modelată de gigantul gazos.

Faptul că acestea din urmă sunt mai mici are sns, întrucât au petrecut mai mult timp în proximitatea Soarelui, astfel au pierdut material cu o rată mai mare.

„Rezultatele noastre indică faptul că există o diferenţă de evoluţie între cometele din familia Jupiter şi cele cu orbită lungă”, precizează Bauer.

Dezintegrarea unei comete, surprinsă de telescopul spaţial Hubble. Sunt cele mai precise imagini de până acum – GIF

Care sunt diferenţele dintre comete şi asteroizi?

Ce rol au avut cometele în apariţia vieţii pe Terra