Home » Stiinta » Mulţumită observării unui ”şarpe cosmic”, astronomii pot înţelege mai bine formarea stelelor şi galaxiilor îndepărtate

Alexandru Voiculescu 11.19.2017
Avem o înţelegere oarecum bună în ceea ce priveşte formarea stelelor, de la materialul interstelar la norii subţiri din spaţiu, a căror contracţie gravitaţională duce la naşterea stelelor. Totuşi, observaţiile galaxiilor îndepărtate au pus la îndoială această imagine, iar masa şi dimensiunea acestora depăşesc pe cea a galaxiilor apropiate. Acum, o echipă internaţională de cercetători condusă de la astrofizicienii de la Universitatea din Geneva au rezolvat această aparentă inconsecvenţă, care pare să pună la îndoială cunoaşterea cu privire la formarea stelelor din trecutul Universului. Primele răspunsuri au putut fi obţinute cu ajutorul observaţiilor „şarpelui cosmic” din imagine.

Observaţiile au putut fi realizate cu ajutorul Telescopului Spaţial Hubble. acestea au declanşat o dezbatere între astronomi: în trecutul îndepărtat, formarea stelelor era guvernată de alte legi sau condiţii fizice? Datele telescopului sugerau acest lucru, atunci când s-a observat că galaxiile distante aveau dimensiuni mult mai mari decât cele ale galaxiilor recente, scrie Science Daily.

Cu ajutorul noilor instrumente, cercetătorii au putut observa noi trăsături, mai în detaliu, a structurii în formă de şarpe, aflată la o distanţă de şase miliarde de ani lumină. Observând structura internă a formaţiunii, cercetătorii au putut vedea că, de fapt, nu este mai mare decât altele, ci este mai dispersată şi există în componenţa acesteia elemente mai mici, aspect care nu a putut fi scos la iveală până acum.

Un alt studiu care susţine această descoperire include simulările computerizate realizate de Valentina Tamburello, de la Universitatea din Zurich, co-autoare a acestui studiu.

Acesta este un pas înainte important în înţelegerea mecanismelor fundamentale care duc la formarea galaxiilor distante, chiar dacă nu oferă o explicaţie completă, unele diferenţe comparativ cu galaxiile apropiate, unde Daniel Schaerer, profesor la Universitatea din Geneva, menţionează că „se datorează naturii turbulente a galaxiilor îndepărtate”.

20 de lucruri uimitoare despre galaxii