Home » Știință » Ce impact ar avea o ”teorie universală” asupra ştiinţei?

Ce impact ar avea o ”teorie universală” asupra ştiinţei?

Publicat: 03.01.2018
Existenţa unei teorii universale funcţionale ar putea schimba aspecte din domeniul fizicii, dar nu va reprezenta sfârşitul ştiinţei. În primul rând, aceasta ar trebui testată asupra tuturor teoriilor anterioare, fapt ce ar putea dura secole. Cele mai importante teste fiind cele privind găurile negre sau stelele neutronice care nu pot fi realizate în apropierea Pământului.

O  ”teorie universală” nu ar răspunde tuturor întrebărilor legate de univers. Însă, conform Forbes, ne-ar oferi o perspectivă mai clară a modului în care particulele interacţionează unele cu altele.

O astfel de teorie nu ar ajuta domeniul ştiinţific să ofere răspunsuri privind existenţa unor fenomene ample precum viaţa, conştiinţa sau superconductivitatea. De fapt, domenii ştiinţifice precum biologia, chimia, geologia nu ar fi afectate de o astfel de teorie.

Aşadar, deşi am avea o teorie universală, probabil specialiştii nu ar reuşi să o aplice situaţiilor din viaţa reală. Aceasta fiind problema fundamentală a ştiinţei.